فلم «سالیوت-7» چگونه قلوب چینایان را تسخیر کرده است

© Photo / Roscosmos/Sergeev SNفلم «سالیوت-7» چگونه قلوب چینایان را تسخیر کرده است
فلم «سالیوت-7» چگونه قلوب چینایان را تسخیر کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در تاریخ 12 اکتوبر سال 2017 در روسیه نمایش فلم روسی «سالیوت-7» صورت گرفت. این فلم بر اساس حوادث واقعی سال 1985 ساخته شده: ستیشن فضایی «سالیوت-7» در مدار زمین نسبت به قومانده ها از اداره مرکزی از خود عکس العمل نشان نمی داد و این کار میتوانست به عواقب فاجعه بار منجر گردد.

ستیشن چندین تنی در هر لحظه میتوانست بر زمین سقوط نماید و از همینرو جهت ترمیم آن در مورد اعزام عمله متشکل از دو نفر فیصله بعمل آمد. فلم راجع به حماسه دو فضانورد شوروی معلومات میدهد. در روسیه این فلم باعث تحریک احساسات وطنپرستی گردید و به زودی مورد پسند بینندگان قرار گرفت. ولی خارجیان راجع به اولین فلم علمی — تخیلی ساخت روسیه راجع به فضا چه فکر میکنند؟ دو روز قبل در چین نمایش فلم «سالیوت-7» راه اندازی شد و دوستان ما در چین تصورات خود را در شبکه های اجتماعی چین در زمینه فعالانه در میان می گذارند.
zjm1971mx:« من به این فلم ده نمره دادم! حادثه واقعی است که در اتحاد شوروی، قبل از فروپاشی رخ داده بود. زمانیکه فقط یکی از آنها میتوانست به زمین بر گردد، ویکتور گفت:« اگر من تنها برگردم، پس من چگونه به چشمان طفل خود و دختر شما نگاه خواهم کرد؟»، من نسبت احترام که به قهرمانان شوروی احساس کردم، نمی توانستم گریه کردن را متوقف سازم… به مقایسه فلم های علمی امریکایی، این بیشتر عادلانه است. فلم روسی «سالیوت-7» را باید حتماً تماشاه کرد».
کوانکوان تزیاوهوان:« فلم «سالیوت-7» بسیار مقبول است، من به آن بیش از هشت نمره میدهم. همیشه فکر میکردم که فلم های روسی، نسبت به امریکایی «سنگین ترند». باید گفت که روسان از امریکایان مقبولتر ثابت شدند. اگر فلم های تخیلی روسی و هالیود را باهم مقایسه کرد، پس فلم های روسی بیشتر احساسی و صادقانه هستند و همچنان به ما بسیار نزدیک و خویشاوند معلوم میگردند».
شین تزیاکی:« شخص آهنین مملو از لطافت فلم «سالیوت-7» را تماشاه کرد. احساس از فلم های روسی و امریکایی کاملاً متفاوت است: فلم های روسی احساس خوب شوخی دارند. از خارج آنها تاریک، سرد و معمولی معلوم میشوند، ولی در درون آنها آتش زبانه میکشد».
وان سیاوشوآی:« تازه فلم «سالیوت-7» تماشاه کردم. « ملت جنگ آور» (روسان را در چین به این نام یاد میکنند — تبصره مدیریت مسوول) اثر ناب ساخته و همه باید آن را تماشاه کنند!».
اکثریت تماشاه چیان گفتند که فلم علمی — تخیلی روسی، با تفاوت از فلم های هالیود، بیشتر صادقانه و معنوی ثابت گردید.
چژاو تزینتزین افتابی:«شیوه های هالیود که در فلم «سالیوت-7» استفاده شده، در وجود من باعث بروز جذبه گردید. در نهایت امر، ارزش آن فقط 40 میلیون است، از همین نقطه نظر، باید آن را حتماً تماشاه کرد».
هوآ گودو:« صادقانه باید گفت، راجع به سینماتوگرافی روسیه من هیچ چیز نمی دانستم، میتوان گفت که من حتی نیمی، خاصتاً از فلم های معاصر را نه دیده ام. امریکا راجع به فضا فلم های زیادی ساخته، ولی فلم «سالیوت-7» از همه توقعات من فراتر ثابت شد و این فلم به هیچ وجه از فلم های هالیود کم نیست و شیوه های که در فلم استفاده شده، بیشتر واقعی می باشند. فلم صادقانه است و دیده میشود که« ملت جنگ آور» هیچگاهی تسلیم نمی شود و تا آخر پیش میرود».
ولی یک عده کاربران انتیرنیتی چینایی بازهم توانسته کاستی های را در فلم وطنی پیدا کنند.
Rlriver:« باوجود آنکه «سالیوت-7» — اولین فلم است که میتوان در سال 2018 تماشاه کرد، من احساس میکنم که این فهترین فلم علمی — تخیلی سال جاری است. بزرگترین کاستی آن — دوبله به زبان انگلیسی است. چنین وضع با فلم های تایلندی دیده میشود، ولی آیا زبان روسی پیچیده تر از تایلندی است؟!؟!؟! این تصور راجع به فلم را برهم می زند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала