پایگاه نظامی امریکایی در رومانیا توسط یک گله گوسفند تهدید میشود

© AFP 2023 / DANIEL MIHAILESCUپایگاه نظامی امریکایی در رومانیا توسط یک گله گوسفند تهدید میشود
پایگاه نظامی امریکایی در رومانیا توسط یک گله گوسفند تهدید میشود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های سیستم دفاع راکتی امریکا در اروپا واقع در جنوب رومانیا، به دلیل وجود یک گلهٔ گوسفندان مربوط به یک دهقان محلی مورد تهدید قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از NDTV، یکی از بزرگان منطقه دوسلو (Deveselu) واقع در جنوب رومانیا، این حیوانات مدت‌ها قبل از آمدن امریکایی‌ها در این مناطق گشت و گزار می‌نمودند. وی افزود: "گوسفندان مانند انسان‌ها نیستند. آنها تابع قانون نیستند، آنها به جاهایی سنسورهای امنیتی در آن فعال اند، می‌روند، دیوارهای پایگاه را لمس می‌کنند و باعث به صدا درآمدن زنگ هشدار می‌شوند."

نظامیان امریکایی که در پایگاه دفاع راکتی Aegis Ashore مستقر اند، از چنین همسایگی ناراضی اند. این نظامیان برای نخستین بار در سال ۲۰۱۴ به مقامات رومانیایی شکایت نمودند که وجود گوسفندان در ۱۰ متری مرکز استراتژیک نقض جدی الزامات امنیتی می‌باشد، اما این شکایت به یک پروسه دادخواهی طولانی بین وزارت دفاع رومانیا و دهقان مذکور تبدیل شد که در حال حاضر محکمه عالی کشور این قضیه را بررسی می‌کند.

گفته می‌شود که این دهقان در سال ۲۰۰۷ زمین یادشده را خریداری نموده است، اما مقامات محلی می‌گویند که وی آنزمان اجازه اعمار فارم را بدست نیاورده بود. دهقان نیز به نوبه خود، خواستار ۱۸ هزار یورو در صورت تخریب انبار توسط دولت، شده است.

در حال حاضر هر دو جانب منتظر فیصله محکمه عالی می‌باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала