وجود ویروس های فرا زمینی ثابت شد

© Photo / Roskosmos/Sergey Ryazanskiyوجود ویروس های فرا زمینی ثابت شد
وجود ویروس های فرا زمینی ثابت شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان بیولوژی کیهانی ایالات متحده وجاپان معتقدند که ویروس ها می توانند بر روی سیارات دیگر منظومه شمسی و سیارات فراخورشیدی نیزموجود باشند .

به گزارش اسپوتنیک،به نقل از نشریه ای علمی Gizmodo ، این مقاله در نشریه "بیولوژی نجومی" منتشر شده است.
دانشمندان خاطر نشان ساختند که، ویروس های موجود در زمین که متشکل از اسید نوکلئیک ، پروتئین و ذرات ویروسی می باشد، می توانند به سادگی از جو خارج شده و به سایر اجسام کیهانی برسند.
به علت زیادی "ویروس های کامل" (1031 در اقیانوس جهانی) و اندازه های کوچک آنها بر روی زمین ، احتمال دارد که این ویروس ها از فضا به زمین رسیده باشند، مثلا هنگام شهاب سنگ ها به زمین.
قسمیکه روشن است، ویروس ها و باکتریوفاژ ها می توانند تحت خلاء و اشعه یونیزاسیون کیهانی زنده بمانند. به طور کلی، پروسه های مشابه، در سایر سیاره های مناسب برای زندگی نیز رخ می دهد.
در عین حال، عوامل ویروسی موتورهای تکامل هستند، و بدون آن ها اشکال پیچیده ای زندگی بر روی زمین غیر ممکن است.
بنابراین، دانشمندان بر این باورند که ظهور ویروس ها بر روی سیاره هایی که موجودات بیولوژیکی در آن وجود دارد، اجتناب ناپذیر است.
روش ها برای اثبات ویروس ها در دیگر اجسام فضایی به علت عدم موجودیت بیومارکرهای معمول برای آنها موجود نیست.
دانشمندان برای دسترسی به این هدف استفاده از میکروسکوپ الکترونی انتقال (TEM) را پیشنهاد می کنند، با استفاده از آن می توان حضور وریون ها" ویروس های مکمل" و ویژگی های مورفولوژیکی منحصر به فرد آن ها را تعیین کرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала