در وحشتناکترین زندان امریکا مردم را زنده به گور میکنند

© Photo / US Federal Bureau of Prisonsدر وحشتناکترین زندان امریکا مردم را زنده به گور میکنند
در وحشتناکترین زندان امریکا مردم را زنده به گور میکنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سوانتی لیدن (Svante Lidén) در مطلب منتشره در نشریه «Aftonbladet»، چاپ سویدن می نویسد، زندان Florence ADMAX امریکا را «الکاتراس کوه های سکالیست» می نامند. در این زندان وحشتناک امریکایی یک عده جنایتکاران مشهور در جهان زندانی می باشند.

در بخش امنیت فوق العاده 422 زندانی نگهداری میشوند. اکثریت آنها هیچگاه آزاد نخواهند شد. اکثریت آنهایی که به اینجا می آیند، میتوانند فقط برای آخرین بار، قبل از آن که دروازه زندان پشت آنها بسته شود، به عقب خود نگاه کنند و بعداً هیچ کاری کرده نمی توانند.

برای بسیاری ها جهان خارج برای ابد محو میشود، فقط اگر آنها را به کدام زندان دیگر — یا اعدام- نبرند.

این زندان در منطقه خشک عاری از حیات در کولورادو — رسماً بنام زندان تنفیذی رژیم اعظمی جدی در فلورانس یاد میشود. ولی نام های غیررسمی نیز دارد: ADX Florence، Florence ADMAX، Supermax و «الکاتراس کوهی».

دوزخ برای زندانیان

به هر نام که نامیده شود، این زندان — حد اقل برای زندانیان — دوزخ باقی می ماند.

شهر فریمون که زندان در آن قرار دارد، شهرت کمتر دارد. در آنجا چند شهر — اشباح و 15 زندان قرار دارند.

وحشتناکترین آنها ADX Florence می باشد.

این زندان فدرالی است و در اینجا جنایتکاران از تمام ایالات و همچنان جنایتکاران بین المللی نگهداری میشوند. بخش از انها — مشهورترین تروریستان جهان می باشند.

زندانیان زندان تنفیذی رژیم اعظمی جدی در فلورانس در روز فقط یک ساعت از سلول برآمده میتوانند که در جریان آن بر آنها نظارت جدی منمایند. به آنهایی که سعی میکنند برخورد خوب نمایند، دو ساعت اجازه گردش میدهند.

به زندانیان نمونه اجازه شنیدن رادیو و تلویزیون سیاه و سفید میدهند که چینل های معین را نشان میدهد.

امریکا موسسات معاصر امنیت بلند را بعد از آن اعمار نمود، وقتیکه دو محافظ زندان در زندان مارییون در ویلیامسبرگ کشته شدند. یکی از قاتلان، توماس سیلویستر، عضو مشهور گروه نزدیک به نازی در زندان موسوم به «برادری آریایی» بود.

توماس سیلویستر (Thomas Silverstein) 65 ساله که در سال 1977 زندانی شده بود، تا به حال یکی از خطرناکترین زندانیان امریکا شمرده میشود. او که سه قتل مرتکب شده، فقط در سال 2095 بر آزادشدن حساب کرده میتواند.

تا به حال هیچکس به فرار از این زندان که در سال 1994 افتتاح شده، موفق نشده است. اندازه سلول های زندان — 5،3 در 2 متر می باشد. در نتیجه شرایط غیرانسانی بسیاری زندانیان دیوانه میشوند.

زندانی جیک پاورس (Jack Powers) که به جرم غارت بانک محکوم شده بود، بعد از فرار از زندان دیگر ADX Florence منتقل شده بود و هیچگونه تشوشات روانی نداشت. ولی بعد از 11 سال بند در این زندان او تغییر نمود، یک خصیه خود را قطع کرد، یک انگشت خود را جوید و انگشت دیگر را قطع کرد و همچنان گوش های خود و پی یکی از پا های خود را نیز برید. کسی که به خود آسیب میرساند، مطابق حکم محکمه ناقض دسپلین شمرده میشود.

زندانیان به شیوه های مختلف اعتراض دست می زنند.

ذکریا موسوی عضو سازمان «القاعده» (سازمان ممنوع در روسیه — تبصره مدیریت مسوول) که در حمله بر مرکز تجارت جهانی در 11 سپتمبر سال 2011 شرکت داشت و بعداً به جرم خود اعتراف نمود به جزای شش حبس ابد، بدو ن حق عفو محکوم شده است. رمزی یوسف که او نیز در حمله اولی بر مرکز تجارت جهانی در سال 1993 دست داشت، به حبس ابد جمع 240 سال زندان محکوم شده است.

ابو حمزه المصری — همکار نزدیک اسانه بن لادن در سال 2004 در انگلستان بازداشت شد و در سال 2012 به امریکا سپرده شد. او به حبس ابد بدون حق بخشیدن محکوم شده است.

جوهر سرنایف، 24 ساله به جرم شرکت در عمل تروریستی در مسابقه دوش در بوستون در تاریخ 15 اپریل سال 2013 به حکم اعدام محکوم شده است در نتیجه عمل تروریستی سه نفر کشته و 230 نفر زخمی شده بودند. برادر او تیمورلان را پولیس به ضرب گلوله به قتل رساندند.

تیری نیکولس 62 ساله یکجا با تیماتی ماکیوی عمل تروریستی در عمارت فدرالی بنام  الفرید مار در اوکلوهاما سیتی در 19 اپریل سال 1995 پلان نموده بود، به 161 حبس ابد محکوم شده است. او از سال 2001 نیز در ADX Florence زندانی بود. زندانیان هستند که به 15 حبس ابد و دو حبس ابد، محکوم شده اند.

جیمس مارچیلو، 74 ساله، رهبر مافیای شیکاگو به اتهام چند قتل در سال 2009 به جزای دو حبس ابد محکوم شدند.

قاضی گفت:« متاسفم که شما نخواستید زندگی خود را بهتر سپری نمائید. شما حالا باید کیفر جنایات خود را بپردازید».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала