کار عملی پروژه تاپی به زودی آغاز می شود

© Photo / ارگکار عملی پروژه تاپی به زودی آغاز می شود
کار عملی پروژه تاپی به زودی آغاز می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه ترکمنستان اعلام کرد که کار ساخت بخش افغانستان لوله گاز "تاپی" از تاریخ 23 فبروری آغاز خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ترکمنستان گزارش داد که مراسم آغاز ساختن بخش افغانی خط لوله گاز "تاپی" (ترکمنستان-افغانستان-پاکستان-هند) در مرز ترکمنستان-افغانستان به  روز 23 فبروری برگزار خواهد شد.
در این سند خاطر نشان میگردد که رشید مرادف، وزیر امور خارجه ترکمنستان در یک دیدار در دهلی نو با همتای هندی خود سوشما سوراج ،از رام ناته کوویند رئیس جمهور هند دعوت کرد تا در مراسم رسمی آغاز کار قسمت افغانستانی خط لوله گاز تاپی که قرار است به تاریخ 23ماه فبروری سال جدید میلادی در منطقه مرزی دو کشور برگزار شود، حضور پیدا کند.
رشید مرادوف در این زمینه گفت: همزمان با آغاز کار خط لوله گاز تاپی در خاک افغانستان، خط فیبر نوری، خط انتقال برق ترکمنستان-افغانستان-پاکستان و نیز مراسم راه اندازی خط تعمیر شده راه آهن سرحدآباد (ترکمنستان) تورغوندی (افغانستان) نیز برگزار خواهد شد.
وزیر خارجه هند تاکید کرد که، دهلی نو برای طرح های زیربنایی منطقه ای در این مسیر اهمیت زیادی قائل است و این طرح ها قرار است به همگرایی بیشتر اقتصادی افغانستان و پیشرفت کشورهای منطقه کمک کند.
تاپی در افغانستان از ولایت‌های هرات و فراه در غرب افغانستان و هلمند و قندهار در جنوب کشور می‌گذرد. حکومت برای تامین امنیت آن یک واحد ویژه‌ی هفت هزار نفری را ایجاد می نماید.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала