100 میلیارد دالر بهای آزادی شاهزادگان سعودی!

© AFP 2023 / Fayez Nureldine100 میلیارد دالر بهای آزادی شاهزادگان سعودی!
100 میلیارد دالر بهای آزادی شاهزادگان سعودی! - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات سعودی برآورد کرده‌اند که از توافق حل و فصل اتهامات با مظنونانی که در موج اخیر مقابله با فساد بازداشت شده‌اند می‌توانند بین 50 تا 100 میلیارد دالر جمع کنند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از بلومبورگ، به مظنونان سعودی حل و فصل اتهاماتشان برای اجتناب از اینکه تحت محاکمه قرار گیرند پیشنهاد شده است. اگر آنها بپذیرند، مذاکرات با کمیته ویژه‌ای برای مشخص کردن جزئیات انجام خواهد شد. پرداخت‌ها بر اساس ثروت مجموعی نخواهد بود بلکه بر مبنای میزانی خواهد بود که مقامات معتقدند مظنونان به صورت غیرقانونی کسب کرده‌اند.
این پاکسازی که طی آن شاهزادگان و میلیاردرهایی مانند شاهزاده الولید بن طلال دستگیر شدند، عربستان را در شوک فرو برد و در خارج از این کشور انعکاس وسیعی یافت و دیپلمات‌ها، بانکداران و تحلیلگران به ارزیابی تاثیر این اقدام بر مشتریان ثروتمند و همچنین جدال برای قدرت در بزرگترین صادرکننده نفت جهان پرداختند.
رویترز به تاریخ 14 جنوری گزارش داد که شاهزاده الولید بن طلال، یکی از ثروتمندترین شاهزادگان این کشور، "کمک مالی" به مقامات سعودی را پیشنهاد نمود،اما دادستان کل کشور از اندازه این "کمک" ابراز نارضایتی کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала