Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

قیمتی‌ترین موترهایی که در سال ۲۰۱۷ فروخته شدند+تصاویر

© Fotobank.ru/Getty Imagesقیمتی‌ترین موترهایی که در سال ۲۰۱۷ فروخته شدند+تصاویر
قیمتی‌ترین موترهایی که در سال ۲۰۱۷ فروخته شدند+تصاویر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در جریان سال ۲۰۱۷ در بازارهای داوطلبی موترهای کم‌یاب و گرانبها چندین ریکارد جدید ثبت شده اند.

اسپوتنیک فهرست قیمتی‌ترین موترهایی که از طریق مزایده در سال ۲۰۱۷ فروخته شده اند را ترتیب نموده است:
در جایگاه نخست، قیمتی‌ترین موتر بریتانیایی در تاریخ، موتر Aston Martin DBR1 در ماه اگست سال ۲۰۱۷ در مزایده RM Sotheby's در ایالت کالیفورنیای امریکا به یک خریدار نامعلوم به مبلغ ۲۲.۶ میلیون دالر فروخته شد، قرار دارد. این موتر سپورتی یکی از پنج عراده این نوع موترهایی است که در سال ۱۹۵۶ تولید شده بود.

در جایگاه دوم، موتر Ferrari 250 GT LWB Competizione Spider تولید سال ۱۹۵۹ قرار دارد. این موتر در ماه دسمبر سال گذشته در مزایده RM Sotheby's در نیویارک در بدل ۱۷.۹۹ میلیون دالر به فروش رسید. در کل هشت عراده موتر این مدل در سراسر جهان وجود دارد. این موتر با ماشین ۱۲ سیلندر الی ۲۴۰ کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد.

 جایگاه سوم این فهرست را موتر سپورتی McLaren F1 که در مزایدهٔ Bonhams در کالیفورنیا به ارزش ۱۵.۶ میلیون دالر فروخته شد، بدست آورده است. این موتر در سال ۱۹۹۵ ساخته شده بود و فاصلهٔ طی‌شده در این موتر تنها ۱۵۵۰۰ کیلومتر می‌باشد.

موتر Porsche 917K که از آن در ثبت فلم "Le Mans" با هنرنمایی استیو مک‌کوئین، نیز استفاده شده بود، در بدل ۱۴ میلیون دالر فروخته شد.

مقام پنجم این فهرست نیز به فراری رسیده است. موتر Ferrari 250 GT SWB Berlinetta تولید سال ۱۹۶۱ در داوطلبی شرکت Gooding & Company در کالیفورنیا در بدل ۸.۳ میلیون دالر فروخته شد.

در طول سال گذشته موتر Jaguar E-type 3,8 تولید سال ۱۹۶۳ در بدل هشت میلیون دالر به فروش رسید.

در جایگاه هفتم این فهرست، موتر مودل Bugatti 57S تولید سال ۱۹۳۷ قرار دارد. این موتر توسط شرکت RM Sotheby's به ارزش ۷.۷ میلیون فروخته شد.

موتر فرانسوی Peugeot L45 Grand Prix Two-Seater که در بدل ۷.۲۶ میلیون دالر امریکایی فروخته شد، در جایگاه هشتم قرار گرفته است. این موتر در سال ۱۹۱۶ برای نخستین بار روی جاده بیرون شده بود. دلیل اصلی قیمت بلند این موتر شماره شاسی و انجین شماره "۱" می‌باشد.

مقام نهم را باز هم یک موتر نوع Jaguar E-type تولید سال ۱۹۶۳ از خود کرده است. این موتر در ماه جنوری سال گذشته در داوطلبی شرکت Bonham's به ارزش ۷.۳۷ میلیون دالر به فروش رسید.

در جایگاه دهم قیمتی‌ترین موترهایی که در سال ۲۰۱۷ به فروش رسیده اند، موتر نوع Aston Martin DB4 GT است. این موتر تولید شده در سال ۱۹۵۹ در بدل ۶.۷۶ میلیون دالر فروخته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала