نگرانی جاپانی ها از دکترین هسته ای جدید امریکا

© AFP 2023 / Toshifumi Kitamuraنگرانی جاپانی ها از دکترین هسته ای جدید امریکا
نگرانی جاپانی ها از دکترین هسته ای جدید امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جاپانی ها که پیامد های بمباران هسته ای هیروشیما و ناگازاکی را پشت سر گذاشته اند از دکترین هسته ای جدید امریکا خشمگین و نگران هستند.

به گزارش اسپوتنیک، توسیوکی میماکی، رئیس کنفدراسیون سازمان های قربانیان حملات اتمی هیروشیما و ناکازاکی یاداور شد که فعالیت های "هیباکوشی" سال گذشته به رسمیت شناخته شد.« هیباکوشیا در جاپان سازمانی را گویند که اعضای آن ازحملات هسته ای جان سالم به دربرده اند.»
او می گوید درشرایطی که ترامپ قصد دارد تسلیحات هسته ای را مدرنیزه ساخته و گسترش دهد ،رهایی آنها از سلاح هسته ای در زمان حیات این قربانیان و تحقق آرزوی انها ناممکن است.
رئیس یکی از سازمان های دیگر قربانیان حملات اتمی آمریکا در جاپان کوئیتی کاوانو، معتقد است که راهبرد امریکا در جهت ساخت کلاهک های هسته ای کوچک که استفاده از آنها آسان باشد، موانع موجود در استفاده از سلاح اتمی را کاهش داده و خطر وقوع جنگ هسته ای را بیشتر می کند".
در دکترین هسته ای جدید ایالات متحده امریکا که روز گذشته منتشر شد، در باره قصد این کشور برای ادامه روند مدرنیزه سازی نیروهای هسته ای کشور گفته شده و به تهدید های موجود از جانب روسیه، چین، کوریای شمالی اشاره شده است.
با این حال وزیر خارجه جاپان روز شنبه از راهبرد هسته ای ترامپ در سند تازه منتشر شده درخصوص بررسی وضع هسته ای امریکا تقدیر و قدردانی کرد. دولت جاپان اعلام کرد سیاست های جدید دولت ترامپ به تقویت بازدارندگی فعالیت های هسته ای و راکتی کوریای شمالی کمک می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала