آنجلینا جولی خواستار مبارزۀ عملی‌تر با خشونت‌های جنسی شد

© AP Photo / Domenico Stinellisآنجلینا جولی خواستار مبارزۀ عملی‌تر با خشونت‌های جنسی شد
آنجلینا جولی خواستار مبارزۀ عملی‌تر با خشونت‌های جنسی شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آنجلینا جولی، بازیگر نامدار هالیوود و فرستادۀ ویژۀ سازمان ملل در امور پناهندگان، در دیدار با دبیرکل ناتو خواهان مبارزه با خشونت‌های جنسی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع‌نیوز، جولی در دیدار با ینس استولنبرگ دبیرکل پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) خواهان آن شده است که در مبارزه با خشونت‌های جنسی در برابر زنان و کودکان در بخش‌های جنگی، باید فعالانه‌تر عمل شود.

فرستادۀ ویژۀ سازمان ملل در امور پناهندگان می‌گوید: «صلح و امنیت، بدون مشارکت زنان و حقوق مساوی نمی تواند در جامعه به میان آید. و این حقوق در جامعه که گواه جرایم و خشونت ها در برابر زنان و دختران باشد، به دست نمی آید».

ناتو نیز تعهد سپرده است تا در این زمینه فعالیت‌های عملی‌تر انجام دهند.

ینس استولتبرگ، دبیر کل ناتو گفت: «این در بارۀ بسیاری از زنانی نظامی است، و ما در این باره واقعأ با کشورهای هم پیمان مان کار می کنیم. به گونه مثال، در کوزاوو، افغانستان، اردن و جاهای دیگر که چگونه می توانیم شمار زنان نظامی و پولیس را افزایش دهیم، و ما آنان را آموزش می دهیم، ما آنان را تشویق می کنیم؛ ما باور داریم که افزایش شمار زنان در بخش نیروهای نظامی بسیار سودمند است این کار برای امنیت ما و برای نظامیان بسیار مهم است».

آنجلینا جولی با ابراز نگرانی از وضعیت بیجاشده‌گان در جهان گفته است که خشونت‌ها در سال 2016 سبب ترک‌ خانه‌ها توسط 65 ملیون تن از مردم جهان شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала