انتقاد چین از دکترین جدید هسته‌ای امریکا

© REUTERS / Damir Sagoljانتقاد چین از دکترین جدید هسته‌ای امریکا
انتقاد چین از دکترین جدید هسته‌ای امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع چین اعلام نموده است که این کشور هیچ‌گاه کشورهایی را که دارای نیروی هسته‌ای نیستند، تهدید ننموده و هیچ‌گاه به عنوان حمله‌کننده نخست از نیروی هسته‌ای استفاده نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع چین با نشر یک اعلامیه خبر داده است که امریکا در دکترین (رهنامهٔ) جدید هسته‌ای اش، تهدید قوت هسته‌ای چین را بزرگ نشان داده است و پیکن قطعاً مخالف چنین ادعا است.

صفحه رسمی وزارت دفاع چین در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشته است: "وزارت دفاع ایالات متحده امریکا دکترین هسته‌ای این کشور را که در آن فرضیه‌های پوچ درمورد پلان‌های توسعهٔ چین نیز وجود دارد، منتشر نموده است. تهدید نیروی هسته‌ای جمهوری مردمی چین بزرگ‌نمایی شده است، ما قطعاً مخالف این هستیم".

تهدید اصلی دکترین هسته ای امریکا - روسیه،چین و کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
تهدید اصلی دکترین هسته ای امریکا - روسیه، چين و کوریای شمالی

در اعلامیه آمده است که چین قاطعانه به مسیر صلح، توسعه و دفاع از سیاست دولتی، در حرکت است و با جدیت تعهداتش را در راستای پابندی به اصل "استفاده نکردن نخست از سلاح هسته‌ای هیچ‌گاه و در هیچ‌صورت و همچنان هیچ‌گاه تهدید نکردن کشورهایی که دارای نیروی هسته‌ای نیستند"، عملی می‌کند.

وزارت دفاع امریکا روز جمعه دکترین جدید هسته‌ای این کشور را اعلام نمود. در این سند توجه بیشتر به نیروی هسته‌ای روسیه و همچنان کوریای شمالی، ایران و چین نیز صورت گرفته است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала