پنتاگون: روسیه در حال ساخت سلاح هسته ای به نام «روز قیامت» است

© Photo / CDB ME "RUBIN" پنتاگون: روسیه در حال ساخت سلاح هسته ای به نام «روز قیامت» است
پنتاگون: روسیه در حال ساخت سلاح هسته ای به نام «روز قیامت» است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا در گزارشی هشدار داد که روسیه در حال توسعه سلاح فوق العاده قدرتمند به نام «روز قیامت» است.

روسیه امریکا را به نقض پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌یی متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
روسیه امریکا را به نقض پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌یی متهم کرد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلس، وزارت دفاع امریکا(پنتاگون) در گزارشی جدید هشدار داد، که روسیه در حال توسعه یک سلاح هسته‌ای بسیار مخرب جدید در قالب یک راکت زیردریایی غیرقابل تشخیص است، که به آسانی می‌تواند یک شهر بزرگ ساحلی امریکا نظیر نیویورک را از صحنه روزگار محو کند.

وزارت دفاع امریکا در گزارشی 74 صفحه‌ای موسوم به «بازبینی مواضع هسته‌ای» که در وبسایت این وزارتخانه منتشر شد، متذکر شده  که امکان وجود یک راکت هسته‌ای زیردریایی وحشت‌آور نزد روسیه موسوم به «سلاح روز قیامت» را تایید می‌کند.

این سلاح اسرارآمیز روسیه با نام رمز سیستم «وضعیت-۶» معرفی و اینگونه توصیف شده که یک «راکت زیردریایی مجهز به سلاح هسته‌ای و با قدرت پیشران هسته‌ای، قاره‌پیما و خودکار» است.

بر اساس این گزارش، کلاهک هسته‌ای این سلاح 1000 برابر ویرانگرتر از بمب‌هایی است که امریکا روی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی جاپان انداخت. همچنین این سیستم قادر است بدون شناسایی شدن و به شکلی رادارگریز در زیر آب‌های دریا برای هزاران مایل حرکت کند و منجر به راه افتادن سونامی آب‌های رادیواکتیوی روی یک شهر شود.

در این گزارش یادآوری شده، که چین و کوریای شمالی نیز قابلیت‌های راکت‌های هسته‌ای خود را تقویت کردند و نتیجه گرفته شده که امریکا باید سلاح‌های هسته‌ای «با قدرت پایین‌تر» خود را نظیر راکت های سایز متعارف افزایش دهد.

در این گزارش همچنان تصریح شده است، که روسیه مشغول مدرنیزه سازی یک زرادخانه فعال بالغ بر 2000 سلاح هسته‌ای غیرراهبردی از جمله سلاح‌های قابل استفاده از سوی کشتی‌ها، هواپیماها و نیروهای زمینی است.

یادآوری می کنیم، که وزارت خارجۀ روسیه در پیوند به دکترین اتمی تازۀ امریکا گفته است، که ایالات متحده کماکان به نگهداری و مدرن‌سازی تسلیحات اتمی در اروپا و نزدیکی مرزهای روسیه ادامه می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала