ساخت ماده جدید برای پوشش سفینه فضایی

© Photo / Roscosmos/Fyodor Yurchikhin ساخت ماده جدید برای پوشش سفینه فضایی
ساخت ماده جدید برای پوشش سفینه فضایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان روسیه ماده جدیدی بسیار مقاوم را برای پوشش سفینه های فضایی ایجاد نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان کیما از سنت پیترزبورگ روسیه، ماده جدیدی را بر اساس سیلیکون ساخته اند که در درجه شدید هوا از بین نمی رود و می تواند یکی از اجزاء مهم برای پوشانیدن بدنه ماهواره ها و سفینه های فضایی باشد. مقاله مربوطه در مجله « Catalysis Science and Technologyمنتشر شده است.
میخائیل کینژالوف، از دانشگاه دولتی سن پیترزبورگ گفت: "ما توانستیم با استفاده از ترکیب به دست امده از کاتالیزاتور های قبلی، پایداری حرارتی پوشش سیلیکون را به 320 درجه سانتیگراد افزایش دهیم که 120 درجه بالاتر از مواد مشابه سیلیکون است.
برای تغییر وضعیت، ما یک ترکیب اساسا جدید از کاتالیزورها بر اساس مجتمع های ایریدیوم ایجاد کرده کردیم.
اولین مواد سیلیکون در اوایل قرن گذشته توسط کیمیادان ها کشف شد، اما اخیرا کاربرد صنعتی آنها آغازشده و به یکی از اجزاء کلیدی مورد نیاز طرح های مختلف تامین کننده مقاومت میخانیکی ،نفوذ کیمیاوی و غیر قابل نفوذ بودن در مقابل آب و برق انواع ساختارها مبدل شد.
به گفته دانشمندان، «سیلیکون فوق العاده » می تواند در مقابل درجات بسیار زیاد و دیگر فشارها که پیش از این برای ساخت سلیکون ها خطرناک شمرده می شد، مقاومت نماید. بدین ترتیب می توان ساختار آماده را از پلیمر های " داغ " قبل از آنکه سرد و سخت شود، ایجاد کرد. از این نوع پلیمرهای می توان درساحات مختلف علم و تخنیک که قبلا استفاده نمی شد، مثلا در فضا ا مورد استفاده قرار داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала