ایزدیار حکومت وحدت ملی را فاقد مشروعیت خواند

© AP Photo / Rahmat Gulایزدیار حکومت وحدت ملی را فاقد مشروعیت خواند
ایزدیار حکومت وحدت ملی را فاقد مشروعیت خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمدعلم ایزدیار معاون اول مجلس سنا کشور، حکومت وحدت ملی را فاقد مشروعیت قانونی خوانده می‌گوید که رهبران حکومت در جریان سه سال نتوانسته توافقنامه تشکیل حکومت ‌شان را عملی کنند.

 

 به گزارش اسپوتنیک، آقای ایزدیار امروز پنجشنبه (19 دلو) در مراسم افتتاح مرکز ابتکار و عمل افغانستان" در کابل از آنچه عملی نشدن تعهدات سران حکومت ‌خواند، آنان را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
وی گفت که در جریان بیش از سه سال گذشته سران حکومت نتوانسته اند مواد توافقنامه تشکیل حکومت وحدت ملی که سند مشروعیت آن محسوب می‌شود را عملی بسازند.
معاون اول مجلس سنا بیان داشت که رهبران حکومت به تعهداتی که به مردم افغانستان داده بودند نیز عمل نکرده از این جهت حکومت وحدت ملی با بحران مشروعیت روبروست.
آقای ایزدیار با اشاره به تاخیر سه ساله در برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان بیان داشت که هم اکنون این رکن دولت نیز از مشروعیت برخوردار نبوده و رای تایید و عدم تایید به وزرای کابینه که از مسوولیت مجلس است نیز فاقد مشروعیت قانونی می‌باشد.
وی، تاخیر در برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان را به کم‌کاری و بی تعهدی رهبران حکومت مرتبط دانسته و گفت که به دلیل ناتوانایی حکومت در برگزاری انتخابات، مجلس نمایندگان مشروعیت خود را از دست داده است.
معاون اول مجلس سنا به اختلافات و تنش‌های سیاسی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت که هم اکنون اختلافات فرقه ای و قومی در کشور اوج گرفته و حتی برخی تحصیل یافتگان و کسانی‌که جهان دیده اند به این اختلاف و عصبیت‌ها رو آورده اند.
معاون اول مجلس سنا در اخیر از کابینه حکومت وحدت ملی خواست که برای جلب حمایت نیروی جوان و جلوگیری از مهاجرت آنان به کشورهای خارجی استراتیژی کار را که زمینه سازی اشتغال زایی برای جوانان باشد را تدوین نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала