ارگ: رئیس جمهور غنی حتا یک روز بیشتر از موعد تعیین شده حکومت نخواهد کرد

© Photo / M.Naderiمرتضوی: رئیس جمهور غنی بیشتر از موعد تعیین شده حکومت نخواهد کرد
مرتضوی: رئیس جمهور غنی بیشتر از موعد تعیین شده حکومت نخواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی رئیس جمهور می گوید هیچ تصمیمی برای ایجاد شورای رهبری وجود ندارد و رئیس جمهور غنی حتی یک روز بیشتر از موعد مقرر شده در قانون اساسی ، حکومت نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " آوا پرس"، شاه‌حسین مرتضوی؛ سرپرست دفتر سخنگوی رئیس جمهور در مصاحبه ای شایعات در باره تلاش برای ایجاد شورای رهبری را تکذیب کرد و گفت که رئیس جمهور متعهد به تطبیق مواد قانون اساسی است.
آقای مرتضوی گفت که برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری در زمان معین آن حتمی است و به گفته وی هیچ بدیلی برای آن وجود ندارد.
این در حالی است که بر بنیاد گزارش‌ها، رئیس جمهور محمد اشرف غنی در روز‌های اخیر سلسله مشورت‌‌هایی را با برخی از رهبران پیشین جهادی و چهره‌های سیاسی مانند عبد رب الرسول سیاف، گلبدین حکمتیار، محمد محقق، فضل‌هادی مسلم‌یار، کریم خلیلی و برخی دیگر آغاز کرده ‌است.
همزمان با این نشست‌ها، در برخی رسانه‌ها در کابل به نقل از مسؤولان برخی احزاب سیاسی گفته شده که تلاش‌هایی جریان دارد تا از طریق ایجاد شورای رهبری متشکل از رهبران پیشین جهادی و چهره‌های برجسته سیاسی، از انتخابات آینده ریاست جمهوری جلوگیری شود.
شاه‌حسین مرتضوی؛ سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری اما می‌گوید که هدف از دیدارهای رئیس جمهور با این چهره‌ها مشورت در مورد مسایل ملی و بین‌المللی است؛ نه بحث در باره ایجاد شورای رهبری.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала