یک افغان در آلماتی ۵۸ هزار دالر پیداشده را به صاحبش بازگرداند+ویدیو

© Photo / Pixabayیک افغان در آلماتی ۵۸ هزار دالر گم‌شده را به صاحبش بازگرداند
یک افغان در آلماتی ۵۸ هزار دالر گم‌شده را به صاحبش بازگرداند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اجمل با وصفی که میتوانست با پول یافت‌شده برای خانواده اش یک اپارتمان خریداری نماید، اما تصمیم گرفت تا پول را به صاحبش بازگرداند.

به گزارش اسپوتنیک، احمد اجمل مشعل، شهروند افغانستان که ساکن شهر آلماتی قزاقستان می‌باشد، پس پیدا کردن ۵۸ هزار دالر گم‌شده، آنرا به صاحبش بازگرداند، که این کارش مورد تقدیر و تحسین کاربران انترنت قرار گرفته است.

این شهروند افغانستان که با همسر و دو طفل شان در اپارتمان کرایی در بزرگ‌ترین شهر قزاقستان به سر می‌برند، در بخش ساختمانی کار می‌کند.

احمد اجمل مشعل که در میان دوستانش در آلماتی به نام "احمد" مشهور است، در نشرات مستقیم یکی از شبکه‌های تلویزیونی قزاقستان، درمورد دلیل بازگرداندن پول یافت‌شده صحبت نمود. وی در جواب به سوال خبرنگار که آیا او به این پول نیاز نداشت، گفت: نیاز دارم، اما زمانی‌که در نتیجه زحمات خود آنرا بدست‌آورم.

عرفان مشعل، پدر این جوان افغان که یکی از صاحب منصبان اسبق افغانستان می‌باشد و او نیز در شهر آلماتی زندگی می‌کند در صفحه فیسبوک در این مورد نوشته است: اجمل که دوکان‌های فردی که بکسش را با ۵۸ هزار دالر گم‌کرده بود، را بازسازی می‌کرد، این بکس را در محل کارش پیدا نمود و پس از تماس‌گرفتن با صاحب آن که دیگر امیدی برای پیدا نمودن پول‌هایش که به گفته خودش آخرین سرمایه اش بود، به وی گفته است که کار من خلاص شد، تو بیا و بکس پول را که فراموش کرده ای، بگیر. به گفته اجمل، آن شخص در نخست باور نکرد. اما پس از رسیدن اجمل بکس پول را برایش داد و گفت شمار کن تا کم نباشد، وقتی او پول‌هایش را شمرد با گریه و اشک شادی اجمل را در بغل فشرد. آنزمان اجمل برایش گفت "ما افغان‌ها نمک حرام نیستیم."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала