کشف درمان سرطان در بیماران در حال مرگ

© Fotolia / Dan Raceکشف درمان سرطان در بیماران در حال مرگ
کشف درمان سرطان در بیماران در حال مرگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه شمال غربی آمریکا کشف نمودند که، درنزد افرادی که مبتلا به بیماری کشنده هانتینگتون "اختلال در بافت های مغز" هستند، خطر ابتلا به سرطان به میزان 80 درصد کاهش می یابد

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مقاله منتشره در مجله علمی MedicalXpress ، پس از یک تحقیق روشن شد که حجرات سرطانی در مقابل پروتئین "معیوب" هانتینگینت بسیار حساس هستند. این پروتئین ها باعث مرگ سلول های عصبی می شود.
هانتینگتون یک بیماری ژنتیکی، سیستم عصبی است. این بیماری ناشی از افزایش کدون (نوکلئوتیدهای سه گانه) در ژن HTT است که بنام هانتینگینت رمزگذاری شده است.
در نتیجه، پروتئین دارای مقدار بیش از حد" اسید امین های گلوتامین " می شود که این امر منجر به آتروفی یک بخشی از مغز که بنام " striatum " مسما است و وظیفه کنترول واکنش های حرکتی و رفلکس های متعادل را بر عهده دارد، میگردد. در مراحل بعد تخریب قشر مغزی مشاهده می شود. این بیماری غیر قابل درمان است و 15 — 20 سال پس از نخستین علایم منجر به مرگ بیمار می گردد.
تجارب بالای موش ها نشان داده است که ورود پروتئین" هانتینگتون " به بافت سرطان تخمدان به طور قابل ملاحظه رشد تومور را بدون عوارض جانبی کاهش می دهد.
علاوه بر این ،حجرات سرطانی نیز در مقابل چنین درمان مقاوم نمی شوند.همچنین این روش درمان با موفقیت در انواع دیگر سرطان های بدخیم از جمله سرطان "سینه، پروستات، کبد،مغز،شش ها،جلد و روده ها نیز مورد استفاده قرار گرفت

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала