اگر جنگ هسته ای رخ دهد ترامپ به کجا می‌گریزد؟!

© Sputnik / Alexey Agarishevاگر جنگ هسته ای رخ دهد ترامپ به کجا می‌گریزد؟!
اگر جنگ هسته ای رخ دهد ترامپ به کجا می‌گریزد؟! - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رؤسای جمهور امریکا همیشه به پناهگاه هایی مخفی دسترسی داشته اند تا در صورت وقوع یک جنگ هسته ای، به آنجا فرار کنند؛. اما اگر چنین جنگی در زمان ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» رخ دهد، او به کجا خواهد رفت؟

به گزارش اسپوتنیک، گفته شده است که در واقع ترامپ خیلی زود خود را به پناهگاه امن خواهد رساند. او چندین پناهگاه در دسترس خود دارد. یکی از آنها پناهگاهی است که در دهه 1950 در زیر کاخ سفید ساخته شد. یک پناهگاه دیگر هم در کوه های «بلو ریج» در ویرجینیا در منطقه آتلانتیک جنوبی آمریکا قرار دارد.
گزارش‌ها حاکی از آن است که ترامپ یک پناهگاه زیرزمینی هم در عمارت خود در مارالاگوی فلوریدا دارد. در باشگاه گلف ترامپ هم یک انبار، که پیشتر برای نگهداری بمب استفاده می شد، وجود دارد و در صورت وقوع حمله هسته ای رئیس جمهور آمریکا به آنجا هم می تواند پناه ببرد.
با وجود اینکه ترامپ می تواند از پناهگاه های زیادی برای در امان ماندن از حمله هسته ای استفاده کند؛ هیچ کدام از اینها نمی توانند از یک حمله مستقیم در امان بماند. هیچ پناهگاهی در مقابل انفجار و گرمای بسیار شدید دوام نخواهد آورد.
در واقع اگر رئیس جمهور بتواند از حمله اولیه جان سالم به در ببرد، در آن زمان پناهگاه می تواند مفید باشد. از این طریق وی می تواند به پناهگاه خود برود و کشور را هدایت کند؛ حتی در صورتی که دیگر نقاط جهان در آتش بسوزد.
رؤسای گزارش‌ها حاکی از آن است که فقط رؤسای جمهور و تعدادی از مقامات بلندپایه دولت اجازه ورود به این پناهگاه ها را دارند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала