آیا پیام موجودات فرازمینی خطرناک است؟

© Photo / www.newsplaneta.comآیا پیام موجودات فرازمینی خطرناک است؟
آیا پیام موجودات فرازمینی خطرناک است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ستاره شناسان آلمان و ایالات متحده امریکا معتقد اند که پیام های موجودات فرازمین که از سیارات دیگر می رسند لازم است قبل ازرمزگشایی نابود شوند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از arxiv.org دانشمندان بر این باورند که بشریت قادر به شناسایی ویروس های کامپیوتری خطرناک نیست که می تواند در اطلاعات به طور مخفی موجود بوده و تهدیدی برای بشریت باشد.
اعتقاد بر این است که پیام از تمدن فرازمینی (ETI) می تواند به صورت سیگنال هایی دریافت شود که توسط تلسکوپ های رادیویی یا مصنوعات بیگانه به بوجود می آید.
دانشمندان بر این باورند که پیام های فرستاده شده توسط موجودات "فرازمینی"، به احتمال زیاد مضر می باشند. بشریت باید از خواندن چنین پیام خودداری کند، زیرا نمیتواند مطمئن باشد که فرستنده پیام دشمن تمدن نیست.
محققان بر این باورند که انواع مختلفی از پیام های خطرناک وجود دارد. اطلاعاتی مانند: «فردا ما خورشید را به یک سوپر خورشید تبدیل خواهیم کرد»، صرفنظر از اینکه آیا واقعیت دارد یا خیر، موجب وحشت می شود.
در مورد دیگری، این می تواند متن بزرگی باشد که تاثیرات را بر فرهنگ جامعه تحمیل کند. به عنوان مثال، کارشناسان فرضیه را مطرح می کنند که بر اساس آن کتاب مقدس "انجیل" به سقوط امپراتوری روم کمک کرده است.
دانشمندان معتقدند که رمزگشایی چنین پیام ها غیرممکن است که با تمام شرایط ایمنی مطابقت داشته باشد.لذا آنها پیشنهاد می کنند که برای جلوگیری از پیامد های غیر قابل پیش بینی خوبتر خواهد بود که چنین پیام ها را قبل از رمز گشایی نابود نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала