وزارت آموزش و علوم روسیه علت ندادن ویزا به دانشجویان خارجی را توضیح داد

© Sputnik / M.Naderiوزارت آموزش و علوم روسیه علت ندادن ویزا به دانشجویان خارجی را توضیح داد
وزارت آموزش و علوم روسیه علت ندادن ویزا به دانشجویان خارجی را توضیح داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسئول بخش روابط بین المللی وزارت آموزش و علوم روسیه گفت، دلیل 80 درصد ندادن ویزا به دانشجویان خارجی ارائه مدارک غیر استاندارد است.

Вид на Главное здание МГУ на Воробьевых горах - اسپوتنیک افغانستان
پذیرش دانشجویان خارجی در روسیه سه برابر می شود
به گزارش اسپوتینک، ایگور گانشین مسئول بخش روابط بین المللی وزارت آموزش و علوم روسیه درجریان بحث در انجمن سرمایه گذاری روسیه گفت: "برای بدست آوردن ویزا باید همه چیز مطابق به الزامات در نظر گرفته آماده شوند و من می توانم بگویم که 80 درصد از کسانی که ویزای روسیه را گرفته نمی توانند، ارائه مدارک نادرست است".

در جریان این رویداد یک دانشجوی افغانستانی از الگا واسیلوا وزیر آموزش و علوم روسیه پرسید: در سال گذشته نزدیک به 2 هزار نفر برای 300 بورسیه تحصیلی موسسات عالی فدراسیون روسیه درخواست کرده بودند. اما دانشجویان افغانستان هنگام ویزا گرفتن به مشکل مواجه می شوند و از 10 نفر تنها 3 یا 4 نفر ویزای تحصیلی را بدست می آورند.

واسیلوا گفت:- "ما باید بسیار به دقت به سوی افزایش سهمیه پیش برویم. اما این کار نیاز به انجام همکاری با دولت های بورس گیرنده در بخش تکمیل مدارک و دانستن هدف از آمدن این دانشجویان و تاثیر گذاری این دانشجویان بر کشورهای شان و آیا اینها بر می گردند دوباره به کشورشان یا نه، دارد".

یادآوری می کنیم، که روسیه امسال هم بیش از 300 بورسیه تحصیلی به افغانستان اختصاص داده، که مهلت ثبت نام این بورسیه ها تا 25 فیبروری است. ثبت نام بورسیه های روسیه در سایت Russia.study به طور آنلاین صورت می گیرد. مدارک دانشجویان باید به زبانی روسی ترجمه در سایت داونلود شود. ثبت نام در بورسیه های روسیه دارای 5 مرحله می باشد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала