رییس امنیتی شورای ملی به سویدن گریخت

© Sputnik / Zuhal Sarhadرییس امنیتی شورای ملی به سویدن گریخت
رییس امنیتی شورای ملی به سویدن گریخت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای هیات اداری مجلس نمایندگان می‌گویند که عبدالغفار غورزنگ رییس پیشین امنیتی شورای ملی پس از اتهام فساد در مجلس نمایندگان به خارج از کشور فرار کرده است.


به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های افغانستان، عبدالغفار غورزنگ در بررسی‌های که در مورد ادعای فساد در دبیرخانه مجلس نمایندگان صورت گرفته بود، به خریداری‌های مشکوک از سوی هیات بررسی متهم شده بود.

عرفان الله عرفان نایب منشی و رییس هیات بررسی کننده فساد در مجلس نمایندگان به طلوع نیوز گفته است که بر بنیاد بررسی‌های تازه آقای غورزنگ از کشور فرار کرده است.

هرچند هنگام بررسی فساد در مجلس یعنی حدود پنج ماه پیش نیز آقای غورزنگ در کشور حضور نداشت و گفته می‌شد که برای تداوی به کشور سویدن رفته است.

اما، هم اکنون، عرفان الله عرفان گفته است که آقای غورزنگ اکنون از کشور فرار کرده و گفته می شود در سویدن پناهنده شده است.

آقای عرفان گفته است که یکی از دلایل این کار غورزنگ، شاید فساد باشد و ممکن دلایل دیگر هم داشته باشد.

غورزنگ در هفت مورد خریداری‌های مشکوک از جمله خرید دیوارهای سمنتی و امکانات محافظتی برای خانه عبدالرئوف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان به فساد متهم شده بود.

در همین حال، نجیب دانش سخنگوی وزارت امور داخله نیز در مورد اینکه آقای غورزنگ از کشور فرار کرده است یا نه، گفته است که بررسی های این وزارت چنین امری را ثابت نمی کند و اگر اسنادی در زمینه موجود باشد نهادهای عدلی و قضایی تعقیب خواهند کرد.

این در حالی است که پنج ماه پیش، هیئت بررسی کنندۀ فساد در مجلس نماینده گان، رییس این نهاد را به پرداخت بیش از پنج میلیون افغانی مکلف ساخت و رییس مجلس نیز آن را پذیرفت. اما، اکنون گفته می شود که رییس مجلس نماینده گان این پول را نپرداخته است و گفته که این پول را باید آقای غورزنگ بپردازد. دیدگاه آقای غورزنگ را در این باره به دست آورده نتوانستیم.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала