هشدار آدمیرال امریکایی در باره جنگ احتمالی امریکا با چین

© REUTERS / Hyungwon Kangآدمیرال امریکایی: ایالات متحده باید برای جنگ با چین آماده شود
آدمیرال امریکایی: ایالات متحده باید برای جنگ با چین آماده شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آدمیرال هری هریس رئیس فرماندهی اقیانوس آرام آمریکا در هاوایی و سفیر کنونی این کشور در استرالیا می‌گوید پکن قصد کنترل بحیره چین جنوبی را دارد و واشنگتن باید برای جنگ احتمالی با چین آماده باشد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه گاردین، آدمیرال هری هریس که به عنوان سفیر آتی امریکا در استرالیا نامزد شده است، در کنگره گفت: آمریکا باید برای احتمال جنگ با چین آماده باشد و باید در این زمینه به دریافت کمک از استرالیا تکیه کند تا سیستم مستقر بر قوانین بین‌المللی در آسیا — اوقیانوس آرام برقرار شود.
هریس در انتقادی شدیداللحن از قدرتنمایی روزافزون چین در این منطقه گفت، "نیت پکن برای سلطه بر بحیره چین جنوبی کاملا آشکار است و اقتدار نظامی آن به زودی به رقیبی برای قدرت امریکا آن هم تقریبا در تمامی حوزه‌ها بدل می‌شود."
او گفت: نیت امریکا کاملا واضح است. ما آن را نادیده می‌گیریم و خودمان را به خطر می‌اندازیم. نگرانم که چین روی تضعیف نظم مبتنی بر قوانین بین‌المللی تلاش کند. همچنین نسبت به شخصیت‌سازی حول محور شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین هشدار میدهد.
هریس از استرالیا به عنوان وفادارترین متحد امریکا در منطقه آسیا — اقیانوسیه یاد کرده و به همکاری نظامی موجود دو طرف در پایگاه‌های نیروی هوایی در "قلمرو شمالی"، مانورهای بحری مشترک و انتقال معمول 1500 سربازان نیروی بحری از طریق شهر داروین استرالیا اشاره کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала