ورود کشتی‌های نظامی امریکایی به بحیره سیاه؛ سیگنال غیردوستانه به مسکو

© Flickr / US Naval Forces Europe-Africaورود کشتی‌های نظامی امریکایی به بحیره سیاه؛ سیگنال غیردوستانه به مسکو
ورود کشتی‌های نظامی امریکایی به بحیره سیاه؛ سیگنال غیردوستانه به مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سردبیر مجله "دفاع ملی" و عضو شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه درمورد واردشدن دو کشتی نظامی نیروهای دریایی امریکا به بحیره سیاه ابراز نظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ایگور کوروتچنکو، سردبیر مجله "دفاع ملی" و عضو شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه در رابطه با ورود دو کشتی نظامی امریکایی تحت نام‌های "کارنی" و "روس" گفت: "با در نظر داشت کنوانسیون مونتره، این کشتی‌ها بطور دایمی نمی‌توانند در آنجا باشند، این کشتی‌ها بعضی اوقات وارد آنجا می‌شوند تا به هر حال کشتی‌های حامل راکت‌های کروز "تام‌‌هاک" در آبهای بحیره سیاه حضور داشته باشند. این یکی از اشکال حضور نظامی — سیاسی و سیگنال غیر دوستانه است که به مسکو فرستاده می‌شود."

این کارشناس نظامی علاوه نمود که کشتی‌های نظامی امریکا تحت نظارت قرار دارند.

ورود‌ دومین کشتی نظامی امریکا به آب‌های «سیاه» - اسپوتنیک افغانستان
ورود‌ دومین کشتی نظامی امریکا به آب‌های «سیاه»

وی افزود: "به هر حال، حامل چنین سلاح‌ها در آبهای بحیره سیاه، یک خطر است. لذا آنها توسط نیروهای هوایی و اطلاعاتی الکترونیکی نظارت می‌شوند. سیستم‌های دفاع هوایی ما بخصوص سیستم اس — ۴۰۰ بطور دایمی در حال آماده باش جنگی قرار دارد، با وصفی که حالا هیچ تهدیدی وجود ندارد."

وی تاکید کرد که از نقطه نظر نظامی — سیاسی، این یک اقدام غیر دوستانهٔ واشنگتن برای مسکو می‌باشد.

قبل از این گزارش شده بود که کشتی نظامی "کارنی" نیز به کشتی امریکایی "روس" که در بحیره سیاه قرار دارد، پیوسته است. هدف حضور این کشتی‌ها "انجام عملیات امنیتی بحری" گفته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала