درگیری فیزیکی چینایی ها بر سر بکس اتمی ترامپ

© AP Photo / Alex Brandonدرگیری فیزیکی چینایی ها بر سر بکس اتمی ترامپ
درگیری فیزیکی  چینایی ها بر سر بکس اتمی ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌های خبری از درگیری فیزیکی محافظان ترامپ با مقامات امنیتی چین در جریان سفر رئیس جمهور آمریکا به پکن خبر داده‌اند.


به گزارش اسپوتنیک، به نقل از وب سایت خبری " Axios " درگیری میان تیم امنیتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با مقامات چین در جریان سفر ترامپ به پکن خبر داده اند.
بر اساس این خبر، درگیری میان تیم امنیت ترامپ و مقامات چینیایی در جریان سفر نوامبر گذشته ترامپ به چین، زمانی شروع شد که از ورود یکی از ماموران سرویس مخفی آمریکا که در حال حمل بکس حاوی کودهای هسته ای موسوم به «بکس اتمی» بود، به داخل تالاری که محل برگزاری فعالیت های قانونی و تشریفاتی جمهوری خلق چین و حزب کمونیست است، جلوگیری به عمل آمد.
«جان کلی» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید در این میان تلاش کرد تا مداخله کند و به مقامات آمریکایی دستور داد مسیرشان را ادامه دهند اما باز هم مقامات امنیتی چین برای بار دوم مانع انجام ماموریت مقامات آمریکایی شدند که این امر به درگیری کوتاهی منجر شد.
در جریان این درگیری، یکی از مقامات امنیتی چین، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید را گرفت و «جان کلی» دست مامور را پس زد. در نتیجه، مامور سرویس مخفی آمریکا نیز اقدام به گرفتن مامور امنیتی چین کرد و او را به زمین انداخت.
نهایتا مقامات آمریکایی وارد محل برگزاری مراسم شدند و چینی ها به هیچ وجه بکس اتمی را که باید همواره در سفرهای رئیس جمهور نزدیک او باشد، تصاحب نکردند و حتی به آن دست نزدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала