بازگشت بیش از 50 هزار مهاجر به افغانستان

© AP Photo / Muhammed Muheisenبازگشت بیش از 50 هزار مهاجر به افغانستان
بازگشت بیش از 50 هزار مهاجر به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
كمشنري عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از بازگشت بيش از 50 هزار افغان به افغانستان طي سال جاري از كشورهاي پاكستان و ايران خبر مي دهد.

به گزارش اسپوتنیک، از ماه جنوری سال جاری این افراد بنابر عوامل مختلف از جمله بدتر شدن امنیت در پاکستان و ایران به کشور بازگشته اند.

به گفته مقامات كمشنري عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، حدود 48 هزار تن اين افراد از كشور پاكستان و تنها دونيم هزار تن ديگر از ايران بازگشته اند.
گفته شده است که که بیشتر این افراد در طول دهه ها در خارج از افغانستان زندگی می کردند و به حمایت سازمان های دولتی و بشردوستانه نیاز دارند.

از ميان 48 هزار افغان كه از پاكستان به كشورشان بازگشته اند، 60 درصد آنان در ايالت شمال غربي صوبه سرحد، 13 درصد در پنجاب، 11 درصد در بلوچستان و 8 درصد آنان در سند زندگي مي كردند.

پيش از اين كمشنري عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان اعلام كرده است، انتظار مي رود امسال حدود 220 هزار افغان از كشورهاي پاكستان و ايران به صورت داوطلبانه به افغانستان بازگردند.
از سال 2002 تا اكنون بيش از چهار و نيم ميليون افغان با مساعدت كمشنري عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از كشورهاي پاكستان و ايران دوباره به افغانستان برگشته اند.
گفته مي شود هنوزهم حدود نزديك به سه ميليون افغان راجستر شده در كشورهاي پاكستان و ايران بسر مي برند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала