مبارزه با افراط‌گرایی مذهبی با استفاده از شیوه های موثر

© AP Photo / Rui Vieiraمبارزه با افراط‌گرایی مذهبی با استفاده از شیوه های موثر
مبارزه با افراط‌گرایی مذهبی با استفاده از شیوه های موثر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برخی از عالمان دین و فعالان مدنی می گویند که تبلیغ علما در جلوگیری از گسترش افراطیت مؤثر است و یکی از راه‌های مبارزه با افراط‌‌گرایی ثبت و راجستر کردن مدارس مذهبی توسط وزارت حج و اوقاف می ‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، در کنفرانس یک‌روزه‌ای که تحت عنوان «نقش افراطیت در توسعه تروریسم" با حضور عالمان دین و فعالان مدنی در شهر مزار شریف برگزار شده بود، عبدالقادر مصباح؛ رییس مؤسسه خط نو و مسؤول برگزاری این برنامه در گفتگو با رسانه ها گفت که قبلا همه بر این باور بودند که یگانه جایگاه افراطیت و تروریسم مراکز دینی است و ما امروز با جمع کردن شماری از علمای سنی و شیعه و همچنین فعالان مدنی خواستیم که در کنار همدیگر به یک نظر مشترک و واحد برسیم تا بتوانیم از توسعه افراطیت و گسترش دهشت افگنی جلوگیری کنیم.
وی با بیان اینکه مراکز زیادی هستند که افراطیت را ترویج و توسعه می بخشند، تصریح کرد؛ ما امروز با راه اندازی کارهای گروهی و پرسش و پاسخ، می خواهیم دریابیم که افراطیت از کجا آغاز و در کجاها و در کجاها گسترش پیدا می کند.
در همین حال، محسن دانش؛ مشاور فرهنگی ریاست اجراییه در سمت شمال در گفتگو با رسانه ها می‌گوید که افراطیت هیچ‌گونه ریشه دینی نداشته و از نظر اسلام غیر قابل قبول است.
او با بیان اینکه افراطیت در جامعه افغانستان در بعضی موارد وجود دارد، گفتکه ما می‌توانیم با راه اندازی سمینارها و گفتمان ها، بحث افراطیت را مطرح و در قسمت کاهش این پدیده تلاش نماییم.
دانش می پذیرد که در بعضی از مدارس، افراطیت وجود دارد و می‌گوید که یکی از راه‌های جلوگیری از افراطیت این است که وزارت حج و اوقاف، مدارس را ثبت و راجستر نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала