انتقاد دوستم از رهبران حکومت

© AFP 2023 / Emmanuel Duparcqانتقاد دوستم از رهبران حکومت
انتقاد دوستم از رهبران حکومت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالرشید دوستم با انتقاد از اوضاع افغانستان می گوید که رهبران حکومت اول با خود و سپس با طالبان مصالحه نمایند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از"طلوع نیوز" عبدالرشید دوستم، معاون نخست رییس جمهور در واکنش به آوازه های از سرگیری گفت وگوهای صلح با طالبان، می گوید که مقام های حکومت نخست باید در میان خود صلح کنند سپس سراغ گفت وگو با طالبان بروند.
آقای دوستم که حدود شش ماه می شود در ترکیه بسر می برد، امروز در یک پیام تلیفونی به مراسم تجلیل از سالروز تولد امیرعلی شیرنوایی در کابل، گفت که بی وی هیچ کس دیگری در این راستا کاری کرده نمی تواند: «اگر در افغانستان صلح را بخواهیم، اول تر از همه باید خودما در بین خود صلح کنیم.»
در همین حال، رییس دفتر معاون نخست ریاست جمهوری می گوید که جامعه جهانی و مردم افغانستان می خواهند که جنرال عبدالرشید دوستم به افغانستان برگردد، اما رییس جمهور و یک حلقۀ ویژه مانع برگشت وی می شوند.
در این میان، برخی از اعضای شورای ملی می گویند که آقای دوستم، در زمانی که در افغانستان بود، از صلاحیت های خودش استفاده ناردست کرده بود.
آقای دوستم، پس از اوج گرفتن اختلاف هایش با رییس جمهور و نیز متهم شدن او ونگهبانانش به اذیت و آزار جنسی احمد ایشچی، والی پیشین جوزجان به ترکیه رفت. اما نزدیکان آقای دوستم می گویند که او برای درمان به ترکیه رفته بود و اکنون اجازه نمی یابد تا به کشور برگردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала