ناپديد شدن بیش از 110 دختر پس از حمله بوکوحرام در نایجريا

© AP Photoناپديد شدن بیش از 110 دختر پس از حمله بوکوحرام در نایجريا
ناپديد شدن بیش از 110 دختر  پس از حمله بوکوحرام در نایجريا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه ها از ناپدید شدن بیش از 111 دانش آموز دختر در پی حمله شورشيان وابسته به گروه تروريستي بوکوحرام به يک مکتب دخترانه در شمال شرقي نایجريا خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از PM News شاهدان عینی از یورش شورشیان وابسته به گروه تروریستی بوکوحرام به یک مکتب شبانه روزی در شمال شرقی نایجريا خبر دادند..
اما اکنون پلیس نیجریا از ناپدید شدن بیش از 110 دانش آموز دختر خبر می دهد که بیم آن می رود توسط عناصر تروریستی بوکوحرام ربوده شده باشند.
عبدالمالکی سانمونو کمیسار عالی پولیس ایالت یوب نایجریا با اعلام خبر ناپدید شدن این دانش آموزان دختر پس از حمله عناصر تروریستی بوکوحرام به محل تحصیل آنها، گفته است که حضور و غیاب دانش آموزان نشان می دهد که فقط 815 تن از مجموع 926 دانش آموز این مدرسه شبانه روزی تا اواسط روز سه شنبه به این مکتب بازگشته اند.
یکی از بستگان یک دانش آموز ناپدید شده به خبرگزاری فرانسه گفت: "دو روز است که این دختران ناپدید شده اند و نمی دانیم که اکنون در کجا بسر می برند".
کمیسار پولیس در ادامه افزود که »با درنظر گرفتن این احتمال که این دختران دانش آموز به برخی روستاهای مجاور گریخته اند؛ به جستجو پرداختیم اما هیچ حاصلی نداشت. ما اکنون بیم آن داریم که بدترین اتفاق ممکن روی داده باشد».
گفتنی است که از آغاز شورش عناصر وابسته به گروه تروریستی بوکوحرام در سال 2009 با هدف برقراری یک دولت اسلام گرا در نایجریا ، بیش از 20 هزار تن کشته و دو میلیون نفر از ساکنان مناطق شمال شرقی نایجریا مجبور به ترک خانه های خود شدند.
گفتنی است که تاکنون این گروه مسلح تروریستی 276 دختر دانش آموز نایجريایی را از شهر «چیبوک» ربود ه اند.
این در حالی است که «محمدو بوهاری» رئیس جمهور نایجریا به تازگی گفته بود که: دوران خشونت ورزی بوکوحرام رفته رفته رو به پایان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала