داروهایی که منجر به حمله قلبی و سکته مغزی می‌شوند

© Fotolia / mimonداروهایی که منجر به حمله قلبی و سکته مغزی می‌شوند
داروهایی که منجر به حمله قلبی و سکته مغزی می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان تایوانی از خطرهای استفاده از پنج داروی مسکن شناخته شده در سراسر جهان نام برده اند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان تایوانی پی برده اند که ایبوپروفن، دیکلوفناک، سلکوکسیب، مفنامیک اسید و ناپروکسن، داروهای ضد التهاب که در سراسر جهان از آنها استفاده صورت می‌گیرد می‌توانند منجر به حمله قلبی و سکته مغزی شوند.

این دانشمندان در تحقیق شان از اطلاعات 56 هزار فرد مسن مبتلا به فشار خون بالا استفاده نموده اند. دانشمندان پس از تحقیق پی بردند که در 330 نفری که از داروی ضد التهاب ایبوپروفن استفاده می‌کنند، برای یکی از آنها در طول چهار هفته حمله قلبی و یا سکته مغزی رخ داده است.

داروی ضد التهاب غیر استروئیدی سلکوکسیب به نوبه خود، خطرناک‌تر است که در صورت استفاده از آن از هر 105 نفر، یکی از آنها با حمله قلبی و یا سکته مغزی مواجه می‌شوند.

در میان استفاده‌کنندگان از دیکلوفناک، از هر 245 تن یکی از آنها و استفاده‌کنندگان ناپروکسن از هر 214 تن یک نفر آنها با حمله قلبی و سکته مغزی مواجه می‌شوند.

براساس این تحقیق، در میان این دارو ها کم‌خطر‌ترین آنها مفنامیک اسید می‌باشد که از 394 نفر استفاده‌کننده از آن یک نفر با حمله قلبی مواجه می‌شود.

قبل از این دانشمندان اعلام نموده بودند که استفاده از داروی ایبوپروفن می‌تواند باعث عقیم‌شدن مردان شود و بر باروری زنان نیز تاثیر منفی بگذارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала