برسمیت شناختن اورشلیم توسط اپوزیسیون کانادا

© Sputnik / Kristina Afanasyeva /  مراجعه به بانک تصاویر برسمیت شناختن اورشلیم توسط اپوزیسیون کانادا
برسمیت شناختن اورشلیم توسط اپوزیسیون کانادا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حزب "محافظه کاران" اپوزیسیون کانادا اعلام کرده که در صورت پیروزی در انتخابات 2019، اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت خواهد شناخت.

به گزارش اسپوتنیک، حزب "محافظه کاران کانادا"، اپوزیسون کانادا به رهبری آندرو شایردر بیانیه ای اعلام کردند که، زمانی که دولت جدید در سال 2019 تشکیل گردد، اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل خواهند شناخت.
این بیانیه همچنین خاطر نشان می سازد که "اسرائیل یکی از مهمترین متحدان کانادا است" و حزب اعتراف می کند که "مانند سایر کشورهای مستقل، حق تعیین محل برای پایتخت خود را دارا است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در ماه دسامبر سال گذشته اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام کرد و سفارت ایالات متحده نیزدر حال حاضر در تل آویو قرار دارد. تصمیم ترامپ موجب شورش در میان فلسطینی ها و تظاهرات در چندین کشور عربی شد.

یسرائل کاتز، وزیر حمل و نقل و اطلاعات اسرائیل، هفته گذشته از پلان ایالات متحده برای انتقال سفارت خود به بیت المقدس در هفتادمین سالگرد تشکیل دولت یهودی که در 14 می 2018 برگزار می گردد، اعلام کرد. وزارت امور خارجه ایالات متحده این برنامه ها را تأیید کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала