اسرائیل قدرت بزرگ " گازی" می شود

© AFP 2023 / AHIKAM SERI اسرائیل قدرت بزرگ " گازی" می شود
اسرائیل قدرت بزرگ  گازی می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرارداد بزرگ در زمینه تامین گاز طبیعی از اسرائیل به مصر مهمترین رویداد در حوزه سیاسی و اقتصادی برای دولت اسرائیل و کل منطقه است و می تواند اسرائیل را به صادر کننده مهم گاز در جهان مبدل کند.

به گزارش اسپوتنیک، قرار داد مصرو توافق در مورد تامین گاز به اردن که در سال 2019 به اجرا در می آید، اسرائیل را به مهمترین بازیکن منطقه ای در بخش انرژی تبدیل خواهد کرد. علاوه بر این تقویت روابط با دو کشور همسایه نیز ادامه دارد.
توافقنامه ای را که مصری ها در زمینه خرید گاز از مناطق استخراج " لویاتان و تامار" امضا کرده اند، نشان می دهد که مصر، با جمعیت 100 میلیون نفر، کشور پرجمعیت جهان عرب، بشمار می رود که به منابع مختلف سوخت نیاز دارد و می تواند بدون کاستی مواد سوخت و برق اضافی را از تمام کشور های منطقه خریداری کند.
این امر به نوبه خود یک فرصت اقتصادی منحصر به فرد را برای صنعت انرژی اسرائیل فراهم می سازد و همچنین به تقویت روابط بین اسرائیل و مصر کمک می کند.
زیرا بر اساس این توافق اسرائیل 64 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به مصر، یکی از بزرگترین و راهبردی ترین کشورهای عربی صادر خواهد کرد و نتانیاهو به خوبی اهمیت چنین قراردادی را درک می کند. زیرا این قرارداد با مصر از اهمیت زیادی روانی برای صنعت انرژی اسراییل دارا می باشد.
طبق برآوردهای کارشناسان، چاههای عمیق در نزدیکی سواحل کشور ها، می تواند مقدار منابع یافت شده در "لویتان و تامارا" را دو برابر افزایش دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала