درگیری فیزیکی در ارگ به خاطر شناسنامه‌ الکترونیک

© Photo / اداره ثبت احوال نفوس/فیسبوکدرگیری فیزیکی در ارگ به خاطر شناسنامه‌ برقی
درگیری فیزیکی در ارگ به خاطر شناسنامه‌ برقی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک منبع معتبر از ارگ ریاست جمهوری گفته که مسئولان ارشد ارگ و اداره امور، کارمندان این اداره‌ها را با “جبر” و “تهدید” مجبور به ثبت و بایومتریک برای اخذ شناس‌نامه‌های دیجیتالی می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "شفقنا افغانستان" منبع می‌گوید که در چند مورد حتی میان کارمندانی که نمی‌خواستند در روند ثبت نام و بایومتریک اشتراک کنند و کسانی که آنان را مجبور و یا تهدید می‌کرده‌اند، درگیری فیزیکی و لفظی رخ داده است.
به گفته این منبع، کسانی در ارگ و اداره امور حضور دارند که با روند ثبت نام و بایومتریک برای اخذ شناس‌نامه‌های دیجیتالی موافق نیستند و نمی‌خواهند در این روند اشتراک کنند.
منبع تأکید دارد که عده‌ایی تهدید به برکنار شدن از وظیفه، عده‌ای با پادرمیانی دوستانِ و به رخ کشیدنِ دوستی و رفاقت و در تنگنا قرار گرفتنِ و عدۀ دیگری هم با خشونت و زور مجبور به اشتراک در این روند می‌شوند.
بر اساس اظهارات این منبع، برخی از کسانی که به روند ثبت نام و بایومتریکِ اشتراک نکرده‌اند، مورد لت‌وکوب قرار گرفته و برای‌شان گفته شده است که اگر "افغان" نیستید، حق ندارید در ارگ ریاست جمهوری کار کنید. به آنان گفته شده است که کارت‌های‌تان را پس بدهید و دیگر به وظیفه حاضر نشوید.
همچنین این منبع افزود: تهدیدشد‌گان شاملِ مسئولان امنیتی ارگ و اداره امور نیز می‌شود.
اما ریاست جمهوری با رد این خبر می‌گوید که این حرف از اساس "غلط" و "دروغ" است.
شاه‌حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری در این باره به روزنامه ماندگار گفت: روند بایومتریک یک امر اختیاری است و مسئولان ارگ ریاست جمهوری کسی را "دست گرفته به زور" وادار به این کار نمی‌کنند.
این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که در تاریخ ۲۶ دلو ارگ ریاست جمهوری اعلام کرد که محمداشرف غنی دستور داده تا روند ثبت نام برای توزیع شناس‌نامه‌های دیجیتالی آغاز شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала