غنی در نشست "پروسه کابل": طالبان به عنوان حزب سیاسی به رسمیت شناخته می شود

© Sputnik / Ramil Sadikov /  مراجعه به بانک تصاویر غنی در نشست "پروسه کابل": طالبان به عنوان حزب سیاسی به رسمیت شناخته می شود
غنی در نشست پروسه کابل: طالبان به عنوان حزب سیاسی به رسمیت شناخته می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس جمهور غنی در افتتاح نشست پروسه کابل گفت که طرحی برای انجام مذاکرات با طالبان ایجاد می‌شود که براساس آن طالبان به عنوان یک حزب سیاسی به رسمیت شناخته خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان امروز چهارشنبه ، نشست پروسه کابل را با سکوت یک دقیقه ای به احترام مبارزه نیروهای امنیتی با تروریستان و همدردی با قربانیان حملات تروریستی، آغاز کرد.

محمداشرف غنی تاکید کرد که مردم افغانستان با صدای واحد خواستار تامین صلح، حاکمیت قانون، آوردن اصلاحات همه جانبه و برگزاری انتخابات هستند و این درخواست عزم و اراده دولت را برای تحقق این آرمان بیشتر می‌سازد.

به گفته وی، تحقق صلح به حوصله و شجاعت نیاز دارد؛ هم اکنون امیدواری صلح بیشتر از هرزمان دیگر است و هیچ کس طرفدار جنگ نیست.

او صلح با حزب اسلامی را تجربه موفق خواند و افزود که اجماع جهانی و منطقوی در پیوند به روند صلح افغانستان به وجود آمده است.

آقای غنی بیان داشت، حکومت صلحی را به طالبان پیشنهاد می‌کند که براساس آن، ارزش‌های ملی و حقوق زنان حفظ گردد، جلوگیری از تروریزم جهانی در استفاده از خاک افغانستان تضمین گردد و زنان در این روند شرکت داشته باشند.

آقای غنی با ارائه طرح صلح، گفت: "برای پیشبرد صلح باید چوکات سیاسی ایجاد شود، آتش بس اعلام گردد، طالبان به حیث حزب سیاسی به رسمیت شناخته شود و راه برای برگزاری انتخابات هموار شود.
چوکات حقوقی وضع شود و قانون اساسی بازنگری شود، و برای رهایی زندانیان طالبان و کشیدن نام افراد این گروه از لیست سیاه راه‌های قانونی جستجو گردد".

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала