لاوروف: امریکا در تلاش تجزیه سوریه است

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: امریکا در تلاش تجزیه سوریه است
لاوروف: امریکا در تلاش تجزیه سوریه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه روسیه، امریکا را به تلاش برای تجزیه سوریه متهم کرده و گفت: قطعنامه آتش‌بس خطاب به همه طرفین مناقشه است و نه تنها دمشق، ولی متاسفانه امریکا و اروپا این مسئله را نادیده می‌گیرند.

به گزارش اسپوتنیک، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه ، از اینکه همه کشورهای غربی حاضر نیستند تا برخوردی صادقانه در قبال اوضاع سوریه داشته باشند، ابراز تاسف نمود.
لاوروف در خصوص روند اوضاع پیرامون حل و فصل بحران سوریه و رفع مشکلات انسانی این کشور، گفت: «لازم است تا در این زمینه صادقانه عمل شود. ولی متاسفانه صداقت همتایان غربی ما در برخورد با مسائل سوریه، اصلا کافی نیست.»
وزیر خارجه روسیه توضیح داد: یکی از اصلی ترین مفاد قطعنامه شماره 2401 شورای امنیت سازمان ملل در مورد آتش‌بس در سوریه این است که از همه طرفین، تاکید می کنم: همه طرفین مناقشه سوریه و نه فقط دمشق، خواسته شده تا در مورد اصول آتش‌بس به توافق برسند تا حداقل برای مدت کوتاه 30 روزه، شرایط لازم برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه برای مردم غیرنظامی ساکن مناطق درگیری فراهم شود. ولی متاسفانه شرکای غربی ما این پاراگراف قطعنامه را اصلا نادیده گرفته و اصرار دارند که دولت سوریه بطور یکجانبه اقدامات نظامی خود متوقف کند و اینکه روسیه از عملیات نظامی ارتش سوریه در مبارزه با تروریست‌ها حمایت نکند.
به گفته وی، روسیه همواره هر آنچه را که در مورد آن توافق کرده باشد، بطور کامل انجام می دهد و اگر صحبت بر سر اوضاع در غوطه شرقی دمشق است، مسکو صددرصد کلیه مفاد قطعنامه شماره 2401 را رعایت می‌کند.
لاوروف همچنین با اشاره به اینکه برخی کشورها، از جمله امریکا تلاش دوباره‌ای را با هدف تقسیم خاک سوریه آغاز کرده اند، گفت: «ما از طریق منابع خبری مختلف اطلاعات زیادی بدست آورده ایم که گروه کوچکی که آمریکایی‌ها در زمینه مسئله سوریه تشکیل داده اند، نقشه تجزیه کشور مستقل سوریه و تقسیم آن به بخش‌های کوچکی را در سر دارند.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала