چین: برای دفاع از منافع خود در جنگ تجاری با امریکا، آماده ایم

© AP Photo / Ng Han Guanچین: برای دفاع از منافع خود در جنگ تجاری با امریکا، آمادگی کامل داریم
چین: برای دفاع از منافع خود در جنگ تجاری با امریکا، آمادگی کامل داریم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر تجارت چین گفته است که کشورش خواستار آغاز جنگ تجاری با ایالات متحده امریکا نیست، اما در صورت آغاز این جنگ پیکن برای دفاع از منافع خود آمادگی کامل دارد.

به گزارش اسپوتنیک،  ژونگ شان، وزیر تجارت چین امروز (یکشنبه، ۱۱ مارچ) در یک کنفرانس خبری گفت که چین به دنبال آغاز جنگ تجاری با امریکا نیست، اما در صورت درگیری این جنگ، چین از منافع ملی این کشور دفاع خواهد کرد.

وزیر تجارت چین گفت: "می‌خواهم یادآور شوم که در جنگ‌های تجاری هیچ برنده‌یی وجود ندارد، و اگر این جنگ (میان امریکا و چین) آغاز شود، این نه تنها برای دو کشور، بلکه برای اقتصاد جهانی یک فاجعه خواهد بود. پیکن علاقمند به آغاز جنگ تجاری نیست و آغازگر آن نخواهد بود، اما ما می‌توانیم به هر گونه چالش جواب دهیم و از منافع کشور و ملت ما دفاع دفاع کنیم".

نگرانی امریکا از رشد توانمندی دفاعی روسیه و چین - اسپوتنیک افغانستان
نگرانی امریکا از رشد توانمندی دفاعی روسیه و چین

وزیر تجارت چین همچنان افزود که توسعه روابط اقتصادی — تجاری چین و ایالات متحده امریکا چهل سال قبل آغاز شد، و در طول این مدت مقیاس تجارت دوجانبه ۲۳۲ مرتبه افزایش یافته و در حال حاضر مبلغ سرمایه‌گذاری‌های دوجانبه به بیش از ۲۳۰ میلیارد دالر می‌رسد.

به گفتهٔ ژونگ شان، احتمال آغاز جنگ تجاری میان دو کشور بزرگ اقتصادی جهان همه را نگران ساخته است، و هر دو جانب باید جهت تقویت همکاری‌ها تلاش‌های مشترک انجام دهند.

قبل از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا اعلام نموده بود که مالیات بر فولاد وارداتی ۲۵ درصد و المونیم وارداتی ۱۰ درصد وضع خواهد شد. به گفتهٔ ترامپ، دلیل افزایش مالیاتی "برای دفاع از امنیت ملی امریکا" می‌باشد. پیکن در جواب به این اقدام واشنگتن خواستار لغو هرچه زودتر این مالیات که علاوه بر کشورهای دیگر به خود امریکا نیز مضر است، شد. وزارت تجارت چین از قصد پیکن برای اتخاد تصامیم لازم برای دفاع از حقوق و منافع خود خبر داده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала