کشف 15 سیاره جدید خارج از منظومه شمسی

© REUTERS / R. Hurt/Caltechکشف 15 سیاره جدید خارج از منظومه شمسی
کشف 15 سیاره جدید خارج از منظومه شمسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ستاره شناسان جاپانی موفق شدند 15 سیاره کوچک دیگر را خارج از منظومه شمسی پیدا نمایند که یکی از آنها مشابه به زمین است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مقاله منتشره در مجله علمی، Astronomical Journal.رصدخانه اوربیتال "کپلر" 15 سیاره جدید را در مجاورت سیستم خورشیدی کشف کرد. یکی از این سیارات در داخل "منطقه قابل سکونت" قرار دارد و بر اساس محاسبات اولیه، دارای اقیانوس ها و اتمسفیر زمین است.
ستاره شناس جاپانی"تروکیو هیرانو" از دانشگاه تخنیکی توکیو گفت: "در حال حاضر ما تقریبا هیچ چیز درباره اجسام آسمانی که در اطراف کوتوله های قرمزقرار دارند نمی دانیم ، تعداد آنها به مراتب کمتر از تعداد کل سیاره هایی کشف شده در نزدیکی دیگر سیارات — "خورشید" است.
دانشمندان پس از راه اندازي تلسكوپ در مدار خارج از محدوده منظومه شمسی تا اکنون، تقريبا چهار هزار سياره را كشف كردند كه شمار زیاد از آنها در منطقة به اصطلاح شناخته شده موقعیت داشته و مشابه بالقوه زمين هستند.
سیارات جدید در اطراف ستاره های قرمز کوتوله مدار زمین در چرخش هستند. دورترین سیاره K2-155d است. این سیاره در قسمت مرکزی "منطقه زندگی" در فاصله 200 هزار سال نوری واقع شده است. دانشمندان علوم زمین شناسی معتقدند که از لحاظ شرایط آب و هوا و شرایط هیدرولوژیکی سیاره کشف شده مشابه به زمین است
K2-155 دوردست ترین سیاره نسبت به ستاره های قرمز کوتوله است. همچنین دانشمندان تخمین می زنند شعاع آن نیز ۱.۶ برابربزرگتر از زمین باشد.
دانشمندان با کمک اطلاعات و شبیه سازی سه بعدی وضعیت آب وهوای جهانی متوجه شدند احتمالا در سطح K2-155 آب شکل مایع وجود دارد.
البته باید برای مشخص شدن بزرگی و میزان گرمای آن برای پشتیبانی از حیات تحقیقات بیشتری انجام شود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала