رئیس جمهور‌غنی: ارگ جای استبداد نیست

 /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور‌غنی: ارگ جای استبداد نیست
رئیس جمهور‌غنی: ارگ جای استبداد نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اشرف غنی؛ رئیس جمهوری می‌گوید، هر کسی که در جایگاه ریاست جمهوری قرار می‌گیرد، بر اساس اراده ملت به این سمت رسیده و ارگ جایی برای استبداد نیست.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " خامه پرس" محمد اشرف غنی که امروز در مراسم بیست‌وسومین سالگرد شهادت عبدالعلی مزاری؛ رهبر حزب وحدت اسلامی، در ارگ صحبت می‌کرد، گفت که مردم افغانستان صاحب اصلی ارگ هستند و برای چند روز این مکان به وی داده شده است.

او افزود: "ارگ ریاست جمهوری نه مقر استبداد است، نه اینکه این خانه به کدام شخص تعلق دارد، این خانه تنها و تنها به مردم آزاده افغانستان تعلق دارد".

این اظهارات رئیس جمهوری در حالی بیان می‌شود که بارها مخالفان و منتقدان سیاسی دولت، او را به خودکامگی، انحصارگرایی و قوم‌گرایی متهم کرده اند.

رئیس جمهور غنی، حکومت‌اش را اساس صلح، ثبات و رفاه افغانستان نامید و گفت: آغوش سیاسی حکومت باید محدود نه؛ بلکه بزرگ باشد.

او تأکید کرد که افغان‌ها به حوصله بزرگ سیاسی نیاز دارند و باید واقعاً به حرف یکدیگر گوش کنند تا به نتیجه برسند.

رئیس جمهور غنی همچنین گفت که گذشته نباید مانع حال و آینده افغانستان شود؛ ولی افزود، اگر درک تاریخی وجود نداشته باشد، از درد یک بخش مردم افغانستان یا کل مردم افغانستان آگاه نخواهیم بود.

رئیس جمهور گفت:"یک گفتمان ملی در افغانستان باید رو به راه شود و موضوع صلح که موضوع حیاتی ماست، فرصت این گفتمان را پیدا می‌کند".

به باور وی، کلید رفع دردهای گذشته و رسیدن به اهداف آینده، تطبیق وحدت ملی و عدالت اجتماعی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала