تقلبات چند میلیون دالری وزیر دفاع امریکا افشا شد

© REUTERS / Eric Vidalتقلبات جند میلیون دالری وزیر دفاع امریکا افشا شد
تقلبات جند میلیون دالری وزیر دفاع امریکا افشا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده، با همکاری در تقلب های شرکت آمریکا یی Theranos ، سرمایه بزرگی را به دست آورده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پارتال Vox ، الیزابت هولمز، بنیانگذار شرکت Theranos در جریان یکسال توانست میلیارد ها دالر را از راه اختلاس و فریبکاری به دست بیاورد. او در هفته روان مجبور شد به دلیل تقلب کاری هایش مبلغ بزرگ جریمه نقدی را پرداخت کند.
گفته می شود که وزیر دفاع امریکا جیمزمتیس نیزپس از تقاعدش در سال 2013 عضویت شورای مدیران شرکت متذکره را به دست آورد.
او در این پست جدید نه تنها مبلغ 150 هزار دالر معاش می گرفت،بلکه در مورد شایستگی های محصولات این شرکت سخن می گفت که بعدا به عنوان کالاهای نامرغوب و خراب شناخته شدند.
کمیسیون فدرال اوراق بهادار و بورس امریکا روز چهارشنبه اعلام کرد، هولمز و رئيس سابق Theranos رامش بلوانی طی یک سال بیش از 700 میلیون دالر سرمایه را با ایراد بیانیه های دروغین در مورد تکنولوژی، کسب و کار و وضعیت مالی شرکت خود به دست آوردند.
مقامات Theranos به نوبه خود در گفتگو با سرمایه گذاران مثلا ادعا می کردند پنتاگون در میدان های نبرد در افغانستان از طرح های این شرکت استفاده می کند و درآمد های شرکت Theranos در سال 2014 از 100 میلیون دالر نیز بیشتر شده است.
اما در حقیقت پنتاگون هرگز از تکنولوژی Theranos در افغانستان استفاده نکرده و درآمد های این شرکت در سال 2014 طبق اطلاعات کمیسیون فدرال اوراق بهادار و بورس های آمریکا کمی بیشتر از 100 هزار دالر اعلام شده بود.
صد ها میلیون دالر پولی را که شرکت مذکور از راه اختلاس به جیب زده بود دوباره به سرمایه گذاران اولیه آن واپس داده خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала