مشاور دولت اوباما: گفت‌وگوهای صلح افغانستان موفق نخواهد بود

© AFP 2023 / Mandel Nganمشاور دولت اوباما: گفت‌وگوهای صلح افغانستان موفق نخواهد بود
مشاور دولت اوباما: گفت‌وگوهای صلح افغانستان موفق نخواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سوزان رایس مشاور امنیت ملی دولت اوباما اعلام کرد با توجه به قدرت طالبان در میدان جنگ، ضعف دولت کابل و عدم همکاری صادقانه پاکستان در روند صلح به نتیجه رسیدن گفت‌وگوهای صلح افغانستان بعید است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "شفقنا افغانستان"سوزان رایس، مشاور امنیت ملی دولت اوباما با اشاره به بی‌نتیجه بودن افزایش شمار نظامیان امریکایی در افغانستان برای شکست طالبان در گذشته در یادداشتی در روزنامه "نیویورک تایمز" نوشت: سال گذشته رئیس جمهور ترامپ حملات هوایی امریکا در افغانستان را تشدید کرد، شمار نظامیان مستقر در این کشور را نیز حدود ۵۰ درصد افزایش داد و به فرماندهان نظامی نیز تقریبا اختیار کامل برای جنگ با طالبان داد اما این اقدام‌ها طالبان را به طور قابل توجهی تضعیف نکرده است.
رایس افزود: زمان نشان داده است که حضور پایدار هر تعداد از نیروهای ناتو به اندازه کافی وضعیت نظامی را به نفع دولت افغانستان تغییر نخواهد داد که از پیروزی دولت علیه طالبان بتوان اطمینان حاصل کرد.
خانم رایس که پیش از این نماینده دائم امریکا در سازمان ملل نیز بوده است با اشاره به پیشنهاد صلح اشرف غنی به طالبان و وضعیت کنونی این کشور تاکید کرد: موفقیت گفت‌وگوهای صلح همچنان بعید است و تلاش‌های پی در پی برای مذاکره با طالبان به دلایل مختلف شکست خورده است.
مشاور امنیت ملی سابق امریکا در شرح این دلایل، از قدرت طالبان در میدان جنگ و حمایت برخی مناطق روستایی از این گروه، دولت ضعیف افغانستان و اختلاف نظر آن درباره مذاکرات و رفتار دوگانه پاکستان برای برقراری صلح در این کشور از دلایل شکست مذاکرات صلح نام برد.
او تصریح کرد هیچکدام از فاکتورهای بیان شده تغییر نکرده‌اند و این احتمال نتیجه داشتن گفت‌وگوهای صلح را از بین می‌برد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала