اوکراین به شهروندان روسیه اجازه انتخاب رئیس جمهور را نمی‌دهد

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر اوکراین به شهروندان روسیه اجازه انتخاب رئیس جمهور را نمی‌دهد
اوکراین به شهروندان روسیه اجازه انتخاب رئیس جمهور را نمی‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پایتخت اوکراین به آنعده شهروندان روسیه که می‌خواستند در پروسه رای‌دهی انتخابات ریاست جمهوری روسیه اشتراک ورزند، اجازه وارد شدن به مرکز رای‌گیری در سفارت روسیه داده نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، مرکز رای‌گیری در مقر سفارت روسیه رد پایتخت اوکراین سر وقت باز شد، اما تنها دیپلومات‌های روسی موفق به دادن رای برای انتخابات ریاست جمهوری روسیه شدند.

ادارهٔ مطبوعاتی سفارت روسیه در شهر کیف، پایتخت اوکراین اعلام نموده است: "پروسه رای‌گیری مطابق با مقرره، ساعت ۸ صبح به وقت محلی (۹ صبح به وقت مسکو) آغاز شد، در حال حاضر رای‌دهی کارمندان سفارت جریان دارد". سفارت روسیه همچنان گفته است: "کارمندان سفارت و اعضای کمیسیون انتخابات بدون ممانعت توانستند وارد ساختمان شوند، اما به رای‌دهندگان اجازه ورود داده نمی‌شود".

اوکراین: روسهای ساکن اوکراین اجازه شرکت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را ندارند - اسپوتنیک افغانستان
ممانعت اوکراین از اشتراک روس های ساکن این کشور در انتخابات ریاست جمهوری

قبل از این آرسن اواکوف، وزیر امور خارجه اوکراین در صفحه فیسبوکش نوشته بود که ماموریت حفاظت از دیپلومات‌های روسی در قلمرو اوکراین در شهرهای کیف، خارکوف، اودسا و لووف "اجازه ورود شهرواندان روسیه به این اماکن جهت رای‌دادن را نمی‌دهد".

مقامات اوکراینی هشدار شان را عملی نموده و راه سفارت روسیه در کیف توسط صدها تن از نیروهای امنیتی و ناسیونالیست‌ها مسدود شده است.

نیروهای امنیتی با بررسی پاسپورت‌ها تنها دیپلومات‌ها را اجازه ورود به ساختمان سفارت را می‌دهند. ممانعت مشابه در روز انتخابات ریاست جمهوری روسیه در سال ۲۰۱۸ همچنان در مقابل ساختمان‌های کنسولگری روسیه در شهر اوسا، خارکوف و لووف نیز صورت گرفته است.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه در واکنش به این اقدام مقامات اوکراینی گفته اند که موضوع ممانعت از اشتراک شهروندان روسیه در اوکراین در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ را به سمع رهبری سازمان امنیت و همکاری اروپا خواهد رسانید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала