اعترافات هولناک قاچاقچی سنگ در بدخشان

© Sputnik / Ignatovich /  مراجعه به بانک تصاویر اعترافات هولناک قاچاقچی سنگ در بدخشان
اعترافات هولناک قاچاقچی سنگ در بدخشان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مرد که به اتهام قاچاق سنگ های گران بها، به دام سرحدبانان بندر تورخم افتاده است، از ادامۀ استخراج و قاچاق سنگ های گران بها، در ولایت بدخشان، سخن می گوید.

به گزارش اسپوتنیک،به گفته این مرد، معادن لاجورد در ولسوالی کران و منجان بدخشان، به دست حکومت نیستند و قوماندانان محلی از داشته های این معادن، سود می برند.
این مرد چهل و سه ساله می گوید سه سال پیش، هنگامی که سرمایه اش را در کارهای تعمیری از دست داد، به کار قاچاق سنگ های گران بها رو آورد.
او که باشندۀ ولسوالی کشم بدخشان است، می گوید که بیشتر سنگ های استخراج شده معادن ولسوالی کران و منجان این ولایت را، به کابل آورده است و یا هم به پشاور پاکستان، برده و فروخته است.
در حالی که حکومت استخراج و فروش غیرقانونی سنگ های لاجورد را، ممنوع ساخته است؛ این مرد می گوید که معادن لاجورد در کران و منجان بدخشان، هنوز هم، از دست حکومت بیرون استند. سرحدبانان در بندر تورخم، نیز تأیید می کنند که قاچاق سنگ های گران بها که بیشتر از معادن بدخشان به دست می آیند، به بیرون از کشور، ادامه دارد. این نیروها می گویند که برای کشف محموله های قاچاق، اکنون بیشتر از تکنالوژی های پیشرفته کار می گیرند.
در این میان، پولیس بدخشان، تنها ریگ شویی طلا را از سوی مردم در ولسوالی راغستان این ولایت می پذیرد.
بیش از یک سال پیش، نهاد گلوبل ویتنس در راپوری، از افزایش درآمدهای طالبان از معادن بدخشان که به گفته این نهاد، بیشتر با باج گیری از استخراج کننده گان این معادن به دست می آیند، هشدار داده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала