ترامپ در پیام نوروزی اش از حکومت ایران انتقاد کرد

© AP Photo / Evan Vucciترامپ در پیام نوروزی اش از حکومت ایران انتقاد کرد
ترامپ در پیام نوروزی اش از حکومت ایران انتقاد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، با نشر یک پیام، فرارسیدن نوروز را تبریک گفته و همزمان از حکومت ایران و سپاه پاسداران انتقاد نموده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه هل (The Hill)، کاخ سفید با نشر یک خبرنامه، پیام تبریکی دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا  به مناسبت فرارسیدن نوروز را پخش نموده است. ترامپ در این پیام، ایرانی‌ها را ملتی دانسته که طی قرن‌ها به خاطر اتکا به قدرت فرهنگ‌شان از پس چالش‌های مختلف بر آمده اند و نوشته است: "امروزه مردم ایران با چالش دیگری رو در رو هستند: حاکمانی که به جای مردم در پی خدمت به خود هستند."

دونالد ترامپ در پیامش به دعای داریوش هخامنشی، از پادشاهان ایران باستان اشاره کرده که از خداوند خواسته ایران را از خطر ارتش های متخاصم، خشکسالی و دروغ حفظ کند و از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان تجلی گر هر سه خطر نام برده است.

به نوشته آقای ترامپ، سپاه پاسداران ارتش متخاصمی است که ثروت مردم ایران را می دزدد تا برای عملیات تروریستی در خارج از این کشور هزینه کند.

رئیس جمهور امریکا همچنان نوشته است: "مردم عادی در ایران دچار مشکلات اقتصادی هستند و جشن گرفتن در مناسبت هایی مانند نوروز برایشان مشکل است."

او همچنین از صدور دستور العمل تازه وزارت دارایی آمریکا خبر داده است که هدفش تاکید بر برخورداری شهروندان ایران از جریان آزاد اطلاعات است.

دونالد ترامپ در پایان پیام نوروزی خود گفته است: "از طرف مردم امریکا، باشد که در سال جدید نور بر ظلمت غلبه کند و مردم ایران به زودی از صلح، شکوفایی و شادی برخوردار شوند."

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала