نوشیدن آب های میوه می توانند به قلب شما صدمه بزنند

© AP Photo / Frank Augsteinنوشیدن آب های میوه می توانند به قلب شما صدمه بزنند
نوشیدن آب های میوه می توانند به قلب شما صدمه بزنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان در دانشگاه اموری امریکا به این نتیجه رسیده اند که مصروف نوشیدنی های شیرین، از جمله آب میوه، خطر مرگ زودرس در بزرگسالان بالای 45 سال را افزایش می دهد.

به گزاش اسپوتنیک به نقل از EurekAlert، دانشمندان در دانشگاه اموری امریکا گفته اند که مصرف نوشیدنی های شیرین مانند آب میوه مرگ رودرس در بزرگسالان بالای 45 سال را افزایش می دهد.
در این تحقیق به تعداد 30 هزارو 183 نفر داوطلب شرکت کرده بودند اما در نهایت به تعداد 18 هزار نفر از میان داوطلبان انتخاب شد.
متخصصان کسانی که مبتلا به دیابت (شکر) و یا از بیماری های قبلی رنج می بردند کنار گذاشته شدند.
دانشمندان سطح مصرف نوشیدنی ها و مواد غذایی با قند زیاد، از جمله سودا نوشیدنی، غذاهای شیرین و غیره را مورد بررسی قرار دادند.
این تحقیقات بالای شرکت کنندگان به مدت شش سال مشاهده شد و در صورت مرگ یک داوطلب دانشمندان علت مرگ او را حمله قلبی و سایر اختلالات در سیستم قلبی یافت کردند.
معلوم شد که کسانی که در حدود یک لیتر نوشیدنی های شیرین روزانه مصرف می کنند دو برابر بیشتر از بیماری های قلبی در مقایسه با افرادی که کمتر از 30 میلی لیر در روز مصرف می کردند جان های خود را از دست دادند، دیگر مواد غذایی حاوی قند باعث افزایش خطر مبتلا به مرگ زودرس نمی‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала