اسماعیل خان : طالبان با مجاهدین گفتگو کند نه با دولت

© Wikipedia / Employee of the United States Embassy in Kabulاسماعیل خان : طالبان با مجاهدین گفتگو کند نه با دولت
اسماعیل خان : طالبان با مجاهدین گفتگو کند نه با دولت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسماعیل خان در پیامی خطاب به گروه طالبان گفت: ما از رهبران جهادی و نماینده طالبان دعوت می کنیم تا در کنفرانس مشترک با ما وارد گفتگو شوند و امیدواریم دولت کارشکنی نکند.


به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آریانا نیوز، اسماعیل خان در همایشی که به مناسبت سالگرد کشته شدن میرویس صادق (پسرش) ، طی سخنانی یکبار دیگر بر گفتگوهای مجاهدین با طالبان بجای دولت تاکید کرد و افزود که حکومت و جامعه جهانی باید از این روند پشتیبانی کنند.

اسماعیل خان در ادامه اضافه کرد: به سر طالبان صدا می زنیم که جنگ راه حل نیست. این جنگ برنده ندارد. شما هم نظام اسلامی می خواهید و مجاهدین هم برای اسلام جنگیدند، پس بیایید با مجاهدین گفتگو کنید.
از طالبان می خواهم درب مذاکره را در کشورهای خارجی باز نکنند بلکه بیایید در کشور خودمان گفتگو کنیم و من در هرات از شما میزبانی می‌کنم.
ما سران جهادی و نماینده های طالبان را در یک کنفرانس مشترک در هرات دعوت می کنیم. انتظار داریم طالبان قبول کنند و دولت کارشکنی نکند.
وی در عنی حالیکه حکومت فعلی را نامشروع می خواند با انتقاد از عملکرد حکومتداران در حوزه جنوب غرب کشور بخصوص در هرات گفت: حکومت نسبت به کدرهای هرات استبداد دارد و از آ‌نها استفاده نمی‌کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала