کارشناس: راهنما برای اردوی امریکا راجع به منازعه با روسیه

© AP Photo / U.S. Army کارشناس: راهنما برای اردوی امریکا راجع به منازعه با روسیه
کارشناس: راهنما برای اردوی امریکا راجع به منازعه با روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
الکسی لیونکوف کارشناس نظامی راجع به نشر راهنما برای اردوی امریکا به شکل کومیکس که در آن نیروهای ناتو در منازعه مسلحانه با روسیه بازنده میشوند، تبصره نموده است. این راهنما در انستیتوت سایبیری اکادمی نظامی (ACI) نشر شده است.

در این راهنما منازعه بین مسکو و پیمان در اروپای شرقی تشریح میشود که نسبت متحدشدن رومانیا و ملدووا رخ میدهد.

«خنده آور و فاجعه بار معلوم میشود»

به گفته لیونکوف، راهنما «خنده آور و فاجعه بار» معلوم میشود. RT سخنان لیونکوف را چنین نقل میکند:« اگر آنها فکر میکنند که با چنین راهنماهای بسیط میتوان اردوی دارای قابلیت محاربوی آماده ساخت که برای آن واقعیت ها اماده باشد که در منازعه حقیقی جهانی رخ داده میتوانند، پس این بسیار خنده آور و فاجعه بار معلوم میگردد».

کارشناس در عین حال افزود که سطح صلاحیت اردوی امریکا «به حد کافی پائین سقوط نموده است».

© AFP 2023 / Tech. Sgt. Andy Dunawayکارشناس: راهنما برای اردوی امریکا راجع به منازعه با روسیه
کارشناس: راهنما برای اردوی امریکا راجع به منازعه با روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
کارشناس: راهنما برای اردوی امریکا راجع به منازعه با روسیه

لیونکوف گفت:« همچنان، مانند آستانه احساس نمودن مورد استفاده سلاح هستوی. یعنی آنها منازعه آینده را به مثابه چکر ساده و فلم کارتونی تلقی میکنند».

راهنما «بیانگر سطح نظامیان است که حالا در اردوهای امریکا و کشورهای ناتو موجود اند».

به گفته کارشناس، او را این اندوهگین می سازد که اعضای پیمان به مثابه دشمن شرطی همیشه روسیه، چین و یا کوریای شمالی را انتخاب میکنند.

روسیه آغاز میکند و برنده میشود

به اساس سوژه کومیکس رومانیا و ملدووا در سال 2027 راجع به متحدشدن فیصله مینمایند و بدینوسیله «از خط سرخ» برای کرملن عدول میکنند. همزمان با این ناتو و روسیه تمرینات نظامی در جوار سرحد انجام میدهند. در لحظه نیروهای از پلان مجوزه تمرینات نظامی انحراف میکنند، روبوت ها وارد معرکه میشوند و بعد از آن منازعه تمام عیار مسلحانه آغاز میگردد.

نبرد به سرعت رخ میدهد، زیرا روسیه امکانات پیشبرد جنگ تخنالوژیکی عالی را دارا می باشد. مسکو حمله سایبیری را آغاز میکند که سیستم های بی پیلوت پیمان را از کار می اندازد و بعداً بر نیروهای ناتو به وسیله تانک های مستقل حمله ور میشود. طبق سوژه کومیکس در آخر نیروهای روسیه قونسلگری امریکا را در یکی از شهرهای ساحلی اشغال میکند.

© Sputnik / Iliya Pitalevچرا روسیه با تسلیح نمودن مجدد اردوی خود ورشکست نمی شود
چرا روسیه با تسلیح نمودن مجدد اردوی خود ورشکست نمی شود - اسپوتنیک افغانستان
چرا روسیه با تسلیح نمودن مجدد اردوی خود ورشکست نمی شود

طراحان کومیکس تذکر میدهند که راهنما به منظور وادارساختن نظامیان امریکایی جهت فکرکردن راجع به جنگ های آینده و این ساخته شده که بصورت مشخص آمادگی برای چنین منازعات چگونه باید صورت گیرد.

نتالی وانیتا همکار ACI توضیح داد:«رسالت ما در اینست، تا از حالات غیرمنتظره برای اردو جلوگیری نمائیم».

او افزود که راهنما برای سربازان عادی و همچنان برای افسران جوان در نظر گرفته شده است. وانیتا خاطرنشان ساخت که چوکات راهنما میتواند عجیب معلوم شود، ولی کومیکس ها به نظامیان « در فهمیدن بسیاری چیزهای غیرقابل درک» کمک میکند.

مناسبات ناتو با روسیه در مارچ سال 2014 تشدید گردید. دمیتری پیسکوف سکرتر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه قبلاً اعلام داشته بود که روسیه برای هیچکس تهدید به بار نمی آورد، ولی فعالیت های، بالقوه خطرناک برای منافع آن، را بدون توجه نخواهد گذاشت.

در ماه جون رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در مصاحبه با کارگردان اولیویر ستون اعلام داشت که توسعه ناتو و استقرار سیستم های دفاع راکتی در اروپا روسیه را به واکنش نسبت به این مجبور می سازد. در مسکو بارها خاطرنشان ساخته که روسیه هیچگاه بر کدام کشور ناتو حمله نخواهد کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала