محمد بن سلمان از برنامه امریکا پرده برداشت

© wikipedia / Sent via OTRSمحمد بن سلمان از برنامه امریکا پرده برداشت
محمد بن سلمان از برنامه امریکا پرده برداشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه که با واشنگتن پست اظهار کرد که تمرکز ریاض روی گسترش وهابیت در جهان به درخواست امریکا و به منظور مقابله با بلوک شرق در دوره جنگ سرد صورت گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خاورمیانه، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی همچنان گفت که سرمایه گذاری عربستان روی گسترش وهابیت به درخواست همپیمانان در دوره جنگ سرد و با هدف جلوگیری از حضور و نفوذ اتحاد جماهیر شوروی در کشورهای جهان اسلام صورت گرفت.
بن سلمان ضمن این برای تجدید نظر در این سیاست حرف زده است گفت دولت های مختلف در عربستان همین شیوه را پیشه خود کردند واکنون زمان آن رسیده است که هر چیز سر جای خود قرار گیرد.
این در حالیست که مردم عراق، عربستان سعودی را یکی از حامیان مالی گروه تروریستی داعش می‌پندارند و می‌گویند که این کشور برای اشغال و تجزیه عراق بین سال‌های 2014 تا 2017 از گروه تروریستی داعش حمایت می‌کرد.
مقامات عراقی همچنین پیش تر تصریح کردند که دست کم 5000 انتحاری سعودی با تشویق و تامین مالی این کشور در طول سالهای گذشته در عراق عملیات تروریستی انجام داده اند که منجر به کشته شدن هزاران غیر نظامی و زن و کودک عراقی و ویرانی بخش وسیعی از زیرساخت های این کشور شده است.
این درحالیست که گسترش وهابیت در افغانستان نیز زیر پای خاندان آل سعود است و آگاهان به این باور استند که گروه طالبان با حمایت مالی مستقیم عربستان سعودی و حمایت سیاسی آمریکا و پاکستان ایجاد شده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала