ترامپ: باید نفت خاورمیانه را می‌گرفتیم

© REUTERS / Carlos Barriaترامپ رئیس‌جمهور امریکا
ترامپ رئیس‌جمهور امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور امریکا درباره هزینه‌های نظامی این کشور گفت: «ما تا همین سه ماه پیش، هفت تریلیون دالر در خاورمیانه مصرف کرده‌ایم.

اسپوتنیک به نقل از العالم، ترامپ می گوید: «ما همیشه در شرق میانه مکتب ساختیم و آن‌ها منفجرش کردند، باز مکتب ساختیم و باز منفجرش کردند و باز مکتب ساخته‌ایم، هنوز منفجر نشده، ولی باز هم منفجر می‌شود».

ترامپ ادامه داد: «اما اگر بخواهیم در اوهایو یک مکتب بسازیم، یا یک پنجره را تعمیر کنیم،  نمی‌توانیم پول بگیریم. یا اگر بخواهیم در سان‌فرانسیسکو یا آیوا یک مکتب بسازیم، نمی‌توانیم پول فدرال بگیریم. ما هفت تریلیون دالر در خاورمیانه خرج کرده‌ایم، اما نمی‌توانیم برای ارتش خود بودجه دریافت کنیم».

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه به ایده قدیمی‌اش مبنی بر لزوم تصرف چاه‌های نفت و گرفتن منافع نفتی خاورمیانه پرداخت و گفت: «هفت تریلیون دالر خرج کردیم و نفت‌شان را هم نگرفتیم. من زمانی که هنوز یک شهروند عادی بودم مدام می‌گفتم که باید نفت‌شان را بگیریم. اگر میگرفتم، حالا مشکلات نمی داشتیم».

عربستان یکی از کشورهایی بود که ترامپ می‌گفت به امریکا مدیون است و باید در قبال دریافت خدمات امنیتی از امریکا، به واشنگتن پول بدهد. در سفر اخیر «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی به امریکا هم ترامپ به او توصیه کرد قراردادهای تسلیحاتی بزرگتری با امریکا ببندد، زیرا «این پول‌ها برای شما چیزی نیست».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала