حکایت پیلوت " آئروفلوت" تفتیش شده توسط پلیس بریتانیا

© REUTERS / Maxim Shemetovحکایت پیلوت " آئروفلوت" تفتیش شده توسط پلیس بریتانیا
حکایت پیلوت  آئروفلوت تفتیش شده توسط پلیس بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پیلوت هواپیمای روسی که در فرودگاه هیترو موردبررسی قرار گرفته بود گفت،ماموران گمرک بریتانیا در حالیکه حق تفتیش هواپیمای ما را نداشتند، به جستجوی اقلام ممنوعه در داخل هواپیما پرداختند.

به گزارش اسپوتنیک، ویتالی میتروفانوف پیلوت هواپیمای آئرفلوت روسی ضمن اعلام این مطلب در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه — 24 گفت: نیرو های انتظامی برتانیا هنگام داخل شدن به هواپیما خود را نیرو های مرزی، یعنی خدمات گمرکی معرفی نمودند.
او گفت:درست مانند سفارت، محوطه داخل هواپیما نیز جزئی از خاک روسیه محسوب می‌شود.» وی افزود: «این مسئله بی‌سابقه است. این نخستین باری است که می بینیم یک هواپیما را بدون دلیل و توجیه مورد بازرسی قرار می‌دهند. آن‌ها حق انجام این اقدام را نداشتند. 
میتروفانوف اضافه کرد که او نمیتوانست اقدامات آنها را نظاره کند ، اگر چه با توجه به قوانین پروازاز هر بازرسی باید توسط مسئولین پرواز اداره شود.
مقامات انگلیس خدمه این هواپیما را به اجبار از آن بیرون کردند به طوری که تنها پیلوت پرواز در هواپیما باقی ماند.
میتروفانوف گفت: من از داخل کابین اقدامات آنها را تماشا می کردم. فقط پس از مذاکرات طولانی با مشارکت کارمندان سفارت روسیه، حل این وضعیت امکان پذیر شد.
کمیته حمل و نقل مجلس دومای روسیه نیز اقدامات مقامات انگلیسی را «غیرقانونی» خواند و اعلام کرد آن‌ها مقررات بین المللی را زیر پا گذاشته‌اند.
سفارت روسیه در لندن با انتشار بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد بار دیگر شاهد یک اقدام تحریک آمیز آشکار از سوی مقامات انگلیسی بودیم و این نوع حوادث سابقه ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала