اعلامیه نو در باره S-400 از امریکا!

© Sputnik / Сергей Мальгавко /  مراجعه به بانک تصاویر اعلامیه نو در باره S-400 از امریکا!
اعلامیه نو در باره S-400 از امریکا! - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حال که تینا کیدانوف (Tina Kaidanow) آمر اداره مسایل سیاسی-نظامی وزارت خارجه امریکا به انقره با پیشنهاد راجع به فروش سیستم های دفاع ضد راکتی «پیتیریوت» (Patriot) آمده، گفته شده که اداره واشنگتن واردآوردن فشار بر انقره پیشنهاد میکند، تا از «خریداری S-400 از روسیه امتناع ورزد».

روزنامه Haber7 ترکیه می نویسد، تینا کیدانوف که با تولیدکنندگان ترکی محصولات صنایع دفاعی و کمپنی های امریکایی در ترکیه در پنجمین نشست دیالوگ تجارتی ترکیه-امریکا در باره صنایع نظامی ملاقات نموده و همچنان با نمایندگان وزارت خارجه، وزارت دفاع ملی و سکرتریت فرعی صنایع دفاعی ترکیه ملاقات ها انجام خواهد داد.

نماینده وزارت خارجه امریکا همچنان بر اجندای بازدید کیدانوف در انقره چنین تبصره نمود:« ما میدانیم که ترکیه میخواهد دفاع هوایی خود را تقویت کند. ولی، برای آن، باید همه کشورهای ناتو تسلیحات خریداری کنند که توانایی تشریک مساعی با سیستم های ناتو داشته باشند. سیستم روسی این ستندرد را تامین کرده نمی تواند. در بسیاری مذاکرات که ما با نمایندگان حکومت ترکیه انجام دادیم، ما هراس خود را در باره خریداری S-400 اظهار داشته ایم. ما واردآوردن فشار بر حکومت ترکیه را برای آن ادامه خواهیم داد، تا آنها از عقد کدام معاملات نظامی با سازمان های روسیه که در فهرست تحریمات به اساس ماده 231 «قانون راجع به مقابله با مخالفان امریکا به وسیله تحریمات» ذکر شده، امتناع ورزند.

© AFP 2023 / Nicholas Kammاعلامیه نو در باره S-400 از امریکا!
اعلامیه نو در باره S-400 از امریکا! - اسپوتنیک افغانستان
اعلامیه نو در باره S-400 از امریکا!

تبصره های خوانندگان:

Numan: در هیچ صورت نباید امتناع ورزید… و خریداری اسلحه از این امریکایان فرومایه ضرور نیست…

Ilyas: اگر حکومت ما معامله در باره S-400 لغوه نماید، او بزرگترین اشتباه در زندگی خود مرتکب خواهد شد، در صورت جنگ ما یک راکت امریکایی را هم متوقف ساخته نمی توانیم.

Mehmet: پول از ماست، هرچه که میخواهیم، می خریم…

Cenk: قطعاً، گام ها به عقب نباید وجود داشته باشند. «پیتیریوت» — نه. ما باید کشور باشیم که بر حرف خود وفا میکند.

Mizah: ما S-400 را برای آن خریداری نمی کنیم، تا آنها یکجا با ناتو باشند. ما آنها را بر ضد ناتو خریداری میکنیم. ناتو که کودتاها راه اندازی میکند، تروریستان پرورش میکند، دولت تروریستی در جنوب از ما ایجاد میکند، جهت محاصره نمودن ما توسط سنگرها تلاش می ورزد، شهرهای مسلمان را به کمک همدستان خود ویران میکند. یکجا بودن با ناتو برای چه ضرور است؟ آیا ناتو پروای ما را دارد؟

RÜZGAR: ترکیه S-400 خریداری میکند، تا حملات از جانب اروپا و امریکا را دفع نماید که نسبت به ترکیه دشمنی نشان میدهند.

Oflu: خدایا! نه! ما به S-400 نیاز داریم.

Erdem: همه چیز ساده و حتی بسیار ساده است… ما پول می پردازیم و S-400 خریداری میکنیم، متحدان گرنقدر ما!!!

Muhammet: ابتدا شما در ترکیه کودتا راه اندازی میکنید، سازمان های تروریستی YPG (حزب کارگران کردستان/ دسته های دفاع مردمی) را مسلح می سازید، سرکرده فیتوا «FETÖ» (سازمان تروریستی FETÖ فتح الله گیولین (Fethullah Gülen)) را تسلیم نمی کنید، هر مرداری که میتوان تصور کرد، انجام میدهید و در عین حال میگوئید:« S-400 خریداری نکنید». گم شوید… دشمنان واقعی ما — امریکا و کشورهای ناتو اند.

işlerine baksınlar: آیا S-300 در یونان با سیستم های ناتو همنوا بودند؟ چر شما به آنها هیچ چیزی نه گفتید؟ ترکیه — دولت مستقل است. ما خود فیصله میکنیم که چه بخریم. امریکایان پیوسته نصایح میخوانند، این بی احترامی و بی شرمی است.

recai standart: زمانیکه به تروریستان چهارصد موتر باربری با سلاح داده میشود، این «ستندرد تامین میکند»، ولی خرید S-400 — نه…

Veli: ایالات متحده — برادر کلان و حامی همه سازمان های تروریستی در جهان است.

Hakan: در صورت جنگ بطریه های «پیتیریوت» به یک قومانده از کار انداخته خواهند شد، شما پرنده را هم زده نمی توانید.

Slm: بهتر است هم این و هم آن خریداری کنیم. در صورت حمله از سوی شرق —  «پیتیریوت» و از غرب —  S-400.

Hamza: حال این کار رخ میدهد. ترامپ میگوید:« S-400 را خریداری نکنید. ما از سوریه خارج می شویم».

AfrinMünbiç: امریکا حمله بر ترکیه را پلان میکند. از همینرو آنها نمیخواهند، تا ترکیه سیستم دافع هوای خارج از کنترول آنها داشته باشد.

Hain abd: S-400 — سیستم های دفاعی اند. اگر شما نیت حمله بر ما ندارید، پس شما چرا اینقدر می ترسید؟

Cüneyt: در هر انتخابات من بدون هرگونه تزلزل رای خود را حزب عدالت و انکشاف ترکیه می دادم، ولی اگر آنها از خریداری S-400 امتناع ورزند، پس آنها نه بر من و نه هم بر خانواده من بیش از این حساب کرده نمی توانند… و بسیاری ها از این حمایت خواهند کرد، باور داشته باشید…

Bülent: S-400 و غیره — این افسانه است. آنها نمی خواهند، تا ما متحدین روسیه شویم. باید گفت، همه حملات دیپلوماتیکی و اقتصادی زیرناخن بر روسیه — نسبت نزدیک شدن آن با ترکیه صورت میگیرند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала