عرضه 540 هزار بیضه تخم مرغ خانگی در ولایت بغلان

© J.A.Kپایان پروژه مرغداری در ولایت بغلان
پایان پروژه مرغداری در ولایت بغلان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تطبیقِ پروژه‌ی انکشاف مرغداری خانه‌گیِ برنامه‌ی ملی باغداری و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری که در دو ولسوالی ولایت بغلان یک سال و سه ماه ادامه داشت، به پایان رسید.

به گزارش اسپوتنیک، با پایان کار این پروژه و آماری که از سوی مستفیدشونده‌گان این پروژه داده می‌شود، در ولسوالی‌های دوشی و بغلان مرکزی، به یک هزار خانواده مرغ توزیع شده و از مرغداران، خدمات حمایتی و صحی نیز صورت گرفته است.
برنامه‌ی ملی باغداری و مالداری در این جریان، به هر یک از یک هزار خانواده‌ی مستحق، 30 مرغ و وسایل مورد نیاز همراه دارو، ویتامین و واکسین ارائه کرده است.
500 تن از خانواده‌های مستفید شده در بغلان مرکزی و 500 خانواده‌ی دیگر از ولسوالی دوشی بودند.
با پایان کار این پروژه، برنامه‌ی ملی باغداری و مالداری «NHLP» در یک مراسم ویژه، با حضور ارگان‌های ذی‌دخل، همه‌ی بهره‌مند شونده‌گان این پروژه را به دو انجمن مرغداری بدل کرد تا بتوانند در آینده، محصولات‌شان را به صورت درست، از طریق این انجمن‌ها به بازار عرضه کنند.

کشتی حامل گندم اهدایی هند به افغانستان وارد چابهار شد - اسپوتنیک افغانستان
کشتی حامل گندم اهدایی هند به افغانستان وارد چابهار شد

بر اساس آمارهای مستفیدشونده‌گان، تولید تخم در ولسوالی‌های دوشی و بغلان مرکزی، به طور اوسط در هر ماه 540 هزار بیضه است که می‌تواند به مصونیت خوب غذایی و امرار معیشت برای خانواده‌های تهی‌دست در این ولسوالی‌ها کمک کند و بدیل خوبی برای جلوگیری از مصرف تخم‌های وارداتی بی‌کیفیت به این ولایت باشد.
پروژه‌ی انکشاف مرغداری خانه‌گی برای هر خانواده در کنار 30 مرغ پنج ماهه، 300 کیلو گرام دانه‌ی با کیفیت، آب‌خوره، دانه‌خوره، جالی، یک دروازه‌ی فلزی و یک ذخیره‌ی آب 250 لیتری، دواهای گوناگون و واکسین‌های ضد بیماری‌های مرغی (برای سه دوره) داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала