شیوع یک باکتری مقاوم و فوق العاده "خطرناک" در امریکا

© AP Photo / Jens Meyerشیوع یک باکتری مقاوم و فوق العاده "خطرناک" در امریکا
شیوع یک باکتری مقاوم و فوق العاده خطرناک در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در امریکا از مشاهده بیش از 200 مورد ابتلا به یک باکتری جدید " وحشتناک" که در برابر تمام انواع انتی بیوتیک ها به شدت مقاوم است، خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اطلاعات منتشر شده از جانب این نهاد، همه‌ساله بیش از 23 هزار شهروند امریکایی در پی ابتلا به بیماری‌هایی که میکروب‌های مقاوم در برابر دارو عامل آن هستند، جان خود را از دست می‌دهند. در سال گذشته میلادی نتایج یک پژوهش نشان داد 221 مورد بیمار مبتلا به یک «باکتری وحشتناک» که در برابر آنتی‌بیوتیک‌‎ها مقاوم است در سراسر امریکا مشاهده شده است. گفته می‌شود این باکتری بیشتر به افرادی سرایت می‌کند که در بیمارستان‌ها و آسایشگاه‌های مراقبت از سالمندان حضور دارند و یا به آن‌ها مراجعه می‌کنند.
همچنین پیش‌بینی می‌شود شمار افراد مبتلا به این باکتری از این آمار بسیار بیشتر باشد، زیرا تنها برخی از آزمایشگاه‌های خاص در هر ایالت در این تحقیق شرکت داشته اند. مقامات بخش صحت امریکا هشدار داده اند این میکروب‌های جدید و مقاوم در برابر دارو «به طور دائم در حال گسترش و انتشار» هستند. 

Медицинские работники во время операции - اسپوتنیک افغانستان
باکتری "گوشخوار" جاپان 500 نفر را کشت

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها در امریکا اعلام کرده است برای جلوگیری از انتشار این باکتری، باید به سرعت درباره آن اقدام کرد. این نهاد در تلاش برای جلوگیری از پیشرفت میکروب‌ها تا شرایط بسیار خطرناک، شبکه‌ای از آزمایشگاه‌ها در 50 ایالت آمریکا، 4 شهر بزرگ و پورتوریکو ایجاد کرده است. همچنین سیستم هشدار برای کشف موارد جدید در این آزمایشگاه‌ها نصب شده است.
این نهاد همچنین به مردم امریکا پیشنهاد کرده است دست‌ها و هرگونه زخم روی بدنشان را کاملا تمیز نگه دارند و واکسیناسیون‌های لازم را انجام دهند و در صورتی که به تازگی در کشورهای دیگر از خدمات طبی استفاده کرده اند، این مسئله را به داکتر خود اطلاع دهند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала